Avendi стана партньор на годината на Diageo

За това как да се откроиш и да оставиш следа разговаряме с Ивайло Анков, управител на Avendi

Автор:

Ева Христова

Avendi стана партньор на годината на Diageo

За това как да се откроиш и да оставиш следа разговаряме с Ивайло Анков, управител на Avendi

Avendi стана партньор на годината на Diageo
Ивайло Анков, управител на Avendi
quotes

Екипът на компанията заслужено грабна престижната награда „Партньор на годината“ на Diageo, един от основните им партньори и най-големият световен производител на алкохолни напитки от премиум клас. Avendi е отличена за трети път в конкуренция с повече от 30 държави от Централна, Източна Европа и Азия. За първи път компанията е наградена през 2006-а, а след това още веднъж и през 2011 г.

Какво е за вас тази награда?

За нас в Avendi тя е най-голямото признание и чест, защото се дава за открояващото се цялостно представяне на партньора по основните стълбове на Diageo: изключителни дългосрочни взаимоотношения, устойчиви финансови резултати, бизнес развитие, култура и зрялост на партньора. Наградата се определя чрез номинация и решение на топ мениджмънта на Diageo. Tя е и най-строго пазената тайна на събитието, което тази година се проведе в Сплит, Хърватска, на Годишната конференция на Diageо.

Откъде води началото си партньорството на Diageo и Avendi?

Партньорството ни стартира със самото начало на създаването на Avendi преди вече 23 години с изграждането на брандове като Johnnie Walker, Baileys, Gordon‘s и Smirnoff на българския пазар, поетапно добавяме J&B, Tanqueray и The Singleton. Всички те днес са сред лидерите на пазара в категориите си и сред най-разпознаваемите вносни марки, като вече представяме на българския пазар 28 различни марки на Diageo в разнообразни сегменти. Днес Аvendi има лидерски позиции на пазара, но наградата „Партньор на годината“ е още един сигнал, че в наше лице Diageo вижда свой стратегически важен партньор през годините благодарение на устойчивите резултати, впечатляващите ръстове в продажбите и умелото развитие и утвърждаване на нови марки на пазара.

А каква е вашата експертиза, за да получавате подобни отличия?

Смятам, че силата на Аvendi е в отличното познаване на българския пазар, предпочитанията на българския потребител, но и на световните тенденции в индустрията. От друга страна, най-добрите практики в областта на маркетинга и продажбите, които прилагаме, се коренят в експертизата и зрелостта на екипа, модерните технологии, които използваме, добре изградената структура, която следва най-високите стандарти за дистрибуция и маркетинг.

Екипът на Avendi, съвместно с Diageo още от самото начало на партньорството работи по изграждането на бранд идентичност на марките, връзката им с потребителите и „отличителния характер“ на всеки отделен бранд. Последователната и холистична комуникация, активации в точката на продажбата и 360-градусовите кампании, водят до това да се развива и разгръща потенциалът на марките и партньорите, с които Avendi работи. Добър пример в тази посока на българския пазар и изграждане на лоялност на клиентите е премиалният бранд The Singleton, който само в рамките на две години се превърна във второто най-добре познато и продавано сингъл малц уиски в България благодарение на иновативния ни подход и амбиция, подкрепена от партньора.

В категория шампанско ние сме безспорен лидер с брандовете на Louis Vuitton Moët Hennessy, като успешно развиваме и налагаме Moët & Chandon – бранд №1 в категорията си*, Dom Perignon, Veuve Clicquot, Ruinart, Krug и Armand De Brignac, а в сегмента премиум води също имаме лидерски позиции с брандовете на Nestle, Waters: Perrier, Acqua Panna и San Pelegrino.

А в търговско отношение?

Друг фактор, който спомага за успеха ни, е, че Аvendi притежава развита дистрибуторска мрежа на територията на цялата страна. Компанията ни разполага с дълбоко директно национално покритие и мотивиран търговски екип, който притежава нужната експертиза да активира брандовете по най-правилния начин както в заведенията, така и в магазините. Всяка година нашите партньори ни гласуват доверие да тестваме нови, иновативни продукти на българския пазар. Нашата маркетингова експертиза и отличното изпълнение в точката на продажба рефлектират в оценката на производителите на брандовете за усилията ни, за да се вземе най-правилното стратегическо решение.

Работим с разнообразно портфолио, което включва категориите вина, бири, води, енергийни и алкохолни напитки, както и световни марки хранителни и хигиенни продукти, продукти за бебета и деца и други. Компанията създава печеливши търговски стратегии чрез значими и забележими активации в различни търговски обекти, иновативни подходи и търговски инструменти и премиални събития. Скоростта на имплементиране на иновациите на пазара и гъвкавостта ни са високо ценени и от партньорите, и от потребителите. Така постигаме устойчив ръст на марките и бизнеса през годините. Над две десетилетия изграждаме непознати за българския пазар брандове и ги превръщаме в любими за потребителя продукти и развиваме лоялност на клиентите към тях.

През годините Avendi продължава да създава впечатляващи маркетингови кампании, които се открояват и оставят следа, засилват връзката между марките и клиентите и въвеждат нови тенденции.

Какви са вашите бъдещи планове за развитие напред?

Продължаваме със същата увереност да развиваме брандовете, които управляваме и в двете ни дивизии – „Храни“ и „Напитки“, като се фокусираме върху позиционирането и активирането им в точката на продажба. Това ни дава възможност да ги изграждаме и развиваме като лидери в съответните категории. Avendi като универсален дистрибутор постоянно разглежда възможността да добави нови брандове към текущото си портфолио, за да даде добавена стойност както на нашите клиенти, така и на крайния консуматор. Ние не се страхуваме да приемем технологичните предизвикателства и инвестираме в роботизирани процеси и AI при оценка на представянето ни в обектите.

Признания за екипите на Avendi

Само за последните 3 години компанията е награждавана многократно. През 2023 г. Diageo отличи екипа на Avendi за изключителни постижения в развитието на Johnnie Walker Black Label на българския пазар за най-добро представяне сред държавите от Европа, Близкия изток и Африка. Само преди дни компанията получи и отличието „Най-добър дистрибутор“ от списание Progressive. Diageo награждава Avendi за „Постижения в иновациите“ три пъти, през 2017, 2019 и 2021 г. Отново през 2021-ва Avendi грабва и приза за Best E-Retail Push за лансирането на Chandon Garden Spritz от Louis Vuitton Moët Hennessy. През 2017 г. Avendi е призната за втори пореден път от Diageo и за „Най-добър прогрес в измерването, управлението и възвръщаемостта на маркетинг инвестициите“, и то в област като ефективността, която се припознава от Diageo като ключова.

Александра Мирчева, изпълнителен директор на VM Finance Group, Майкъл Холм, управяващ директор Diageo за регион Източна Европа, Близкия изток и Африка, Бруно Худолетняк, търговски директор Diageo за регион Източна Европа, Ивайло Анков, управител на Avendi (най-вдясно), и екип

Александра Мирчева, изпълнителен директор на VM Finance Group

„Екипът на Avendi e изключително горд с отличието, защото то е и заявка за стратегическо партньорство и инвестиции в бъдещето. Това признание идва в най-правилния момент за нас, в годината, в която VM Finance Group навършва 30 години на пазара. Наградата е за хората в компанията и екипите, които притежават смелост, мечти и доставят резултати".