Business Signature БРОЙ /// Мениджър 07/24
Avendi стана партньор на годината на Diageo
За това как да се откроиш и да оставиш следа разговаряме с Ивайло Анков, управител на Avendi
Avendi стана партньор на годината на Diageo
За това как да се откроиш и да оставиш следа разговаряме с Ивайло Анков, управител на Avendi
Екипът на компанията заслужено грабна престижната награда „Партньор на годината“ на Diageo, един от основните им партньори и най-големият световен производител на алкохолни напитки от премиум клас. Avendi е отличена за трети път в конкуренция с повече от 30 държави от Централна, Източна Европа и Азия. За първи път компанията е наградена през 2006-а, а след това още веднъж и през 2011 г.
Какво е за вас тази награда?
За нас в Avendi тя е най-голямото признание и чест, защото се дава за открояващото се цялостно представяне на партньора по основните стълбове на Diageo: изключителни дългосрочни взаимоотношения, устойчиви финансови резултати, бизнес развитие, култура и зрялост на партньора. Наградата се определя чрез номинация и решение на топ мениджмънта на Diageo. Tя е и най-строго пазената тайна на събитието, което тази година се проведе в Сплит, Хърватска, на Годишната конференция на Diageо.
Откъде води началото си партньорството на Diageo и Avendi?
Партньорството ни стартира със самото начало на създаването на Avendi преди вече 23 години с изграждането на брандове като Johnnie Walker, Baileys, Gordon‘s и Smirnoff на българския пазар, поетапно добавяме J&B, Tanqueray и The Singleton. Всички те днес са сред лидерите на пазара в категориите си и сред най-разпознаваемите вносни марки, като вече представяме на българския пазар 28 различни марки на Diageo в разнообразни сегменти. Днес Аvendi има лидерски позиции на пазара, но наградата „Партньор на годината“ е още един сигнал, че в наше лице Diageo вижда свой стратегически важен партньор през годините благодарение на устойчивите резултати, впечатляващите ръстове в продажбите и умелото развитие и утвърждаване на нови марки на пазара.
А каква е вашата експертиза, за да получавате подобни отличия?
Смятам, че силата на Аvendi е в отличното познаване на българския пазар, предпочитанията на българския потребител, но и на световните тенденции в индустрията. От друга страна, най-добрите практики в областта на маркетинга и продажбите, които прилагаме, се коренят в експертизата и зрелостта на екипа, модерните технологии, които използваме, добре изградената структура, която следва най-високите стандарти за дистрибуция и маркетинг.
Екипът на Avendi, съвместно с Diageo още от самото начало на партньорството работи по изграждането на бранд идентичност на марките, връзката им с потребителите и „отличителния характер“ на всеки отделен бранд. Последователната и холистична комуникация, активации в точката на продажбата и 360-градусовите кампании, водят до това да се развива и разгръща потенциалът на марките и партньорите, с които Avendi работи. Добър пример в тази посока на българския пазар и изграждане на лоялност на клиентите е премиалният бранд The Singleton, който само в рамките на две години се превърна във второто най-добре познато и продавано сингъл малц уиски в България благодарение на иновативния ни подход и амбиция, подкрепена от партньора.
В категория шампанско ние сме безспорен лидер с брандовете на Louis Vuitton Moët Hennessy, като успешно развиваме и налагаме Moët & Chandon – бранд №1 в категорията си*, Dom Perignon, Veuve Clicquot, Ruinart, Krug и Armand De Brignac, а в сегмента премиум води също имаме лидерски позиции с брандовете на Nestle, Waters: Perrier, Acqua Panna и San Pelegrino.
А в търговско отношение?
Друг фактор, който спомага за успеха ни, е, че Аvendi притежава развита дистрибуторска мрежа на територията на цялата страна. Компанията ни разполага с дълбоко директно национално покритие и мотивиран търговски екип, който притежава нужната експертиза да активира брандовете по най-правилния начин както в заведенията, така и в магазините. Всяка година нашите партньори ни гласуват доверие да тестваме нови, иновативни продукти на българския пазар. Нашата маркетингова експертиза и отличното изпълнение в точката на продажба рефлектират в оценката на производителите на брандовете за усилията ни, за да се вземе най-правилното стратегическо решение.
Работим с разнообразно портфолио, което включва категориите вина, бири, води, енергийни и алкохолни напитки, както и световни марки хранителни и хигиенни продукти, продукти за бебета и деца и други. Компанията създава печеливши търговски стратегии чрез значими и забележими активации в различни търговски обекти, иновативни подходи и търговски инструменти и премиални събития. Скоростта на имплементиране на иновациите на пазара и гъвкавостта ни са високо ценени и от партньорите, и от потребителите. Така постигаме устойчив ръст на марките и бизнеса през годините. Над две десетилетия изграждаме непознати за българския пазар брандове и ги превръщаме в любими за потребителя продукти и развиваме лоялност на клиентите към тях.
През годините Avendi продължава да създава впечатляващи маркетингови кампании, които се открояват и оставят следа, засилват връзката между марките и клиентите и въвеждат нови тенденции.
Какви са вашите бъдещи планове за развитие напред?
Продължаваме със същата увереност да развиваме брандовете, които управляваме и в двете ни дивизии – „Храни“ и „Напитки“, като се фокусираме върху позиционирането и активирането им в точката на продажба. Това ни дава възможност да ги изграждаме и развиваме като лидери в съответните категории. Avendi като универсален дистрибутор постоянно разглежда възможността да добави нови брандове към текущото си портфолио, за да даде добавена стойност както на нашите клиенти, така и на крайния консуматор. Ние не се страхуваме да приемем технологичните предизвикателства и инвестираме в роботизирани процеси и AI при оценка на представянето ни в обектите.
Признания за екипите на Avendi
Само за последните 3 години компанията е награждавана многократно. През 2023 г. Diageo отличи екипа на Avendi за изключителни постижения в развитието на Johnnie Walker Black Label на българския пазар за най-добро представяне сред държавите от Европа, Близкия изток и Африка. Само преди дни компанията получи и отличието „Най-добър дистрибутор“ от списание Progressive. Diageo награждава Avendi за „Постижения в иновациите“ три пъти, през 2017, 2019 и 2021 г. Отново през 2021-ва Avendi грабва и приза за Best E-Retail Push за лансирането на Chandon Garden Spritz от Louis Vuitton Moët Hennessy. През 2017 г. Avendi е призната за втори пореден път от Diageo и за „Най-добър прогрес в измерването, управлението и възвръщаемостта на маркетинг инвестициите“, и то в област като ефективността, която се припознава от Diageo като ключова.
Александра Мирчева, изпълнителен директор на VM Finance Group, Майкъл Холм, управяващ директор Diageo за регион Източна Европа, Близкия изток и Африка, Бруно Худолетняк, търговски директор Diageo за регион Източна Европа, Ивайло Анков, управител на Avendi (най-вдясно), и екип
Александра Мирчева, изпълнителен директор на VM Finance Group
„Екипът на Avendi e изключително горд с отличието, защото то е и заявка за стратегическо партньорство и инвестиции в бъдещето. Това признание идва в най-правилния момент за нас, в годината, в която VM Finance Group навършва 30 години на пазара. Наградата е за хората в компанията и екипите, които притежават смелост, мечти и доставят резултати".
|
Ключови думи
Avendi
Diageo
партньорство
отличие