Business Signature БРОЙ /// Мениджър 12/24
Градим доверие с лоялност и качествено съдържание
Телевизионният пазар се развива в позитивна посока, казва Елица Нановска, търговски директор в „Нова Броудкастинг Груп“
Градим доверие с лоялност и качествено съдържание
Телевизионният пазар се развива в позитивна посока, казва Елица Нановска, търговски директор в „Нова Броудкастинг Груп“
През 2024 г. NOVA отбеляза своя 30-годишен юбилей. Каква година изпращате - с повече успехи или повече предизвикателства?
Успехът и предизвикателствата вървят ръка за ръка. Благодарение на тях продължаваме да се развиваме, да намираме нови възможности и решения на рекламния пазар. Заедно с партньорите ни се справяме добре в един изключително динамичен бизнес. NOVA запази лидерската си позиция и постави нови рекорди с резултатите през последните два месеца (октомври и ноември). Въпреки внезапните промени в Закона за хазарта през 2025 година планираме още по-големи инвестиции в качествено съдържание. Ще представим напълно нови проекти, сред които риалити форматът „Домът на мечтите“ и премиерният сериал „Майките“ по едноименния роман на Теодора Димова. Силен акцент поставяме върху най-успешните формати до момента в телевизионния ефир – Hell’s Кitchen, „Игри на волята“, „Като две капки вода“, „Един за друг“, които задържат лоялната аудитория и привличат нова. Зрителите са на първо място и работим активно, за да запазим изграденото доверие през годините.
Какви тенденции на рекламния пазар наблюдавахте през изминаващата година и каква е прогнозата ви за следващата?
След високите резултати по време на ковид пандемията през последните три години се отбелязва лек спад на телевизионната гледаемост според официалните пийпълметрични данни. В същото време медийният пазар в България се развива добре, което дава възможност на нашите партньори да растат чрез инвестиции в телевизионна реклама. Ръстът на пазара и спадът на гледаемостта доведоха до липса на рекламен инвентар, което наложи промени в търговските условия през 2025 г., за да можем да продължим да обслужваме качествено и количествено кампаниите на нашите рекламодатели. Партньорите ни търсят все повече възможности да бъдат забелязани от техните потребители и да излязат от рекламния блок чрез алтернативни формати като продуктово позициониране, спонсорски заставки и други.
В този контекст как виждате развитието на пазара през следващите няколко години и какви нови цели си поставя NOVA в отстояване на лидерската позиция?
Най-голямото предизвикателство е да постигнем баланс между търсенето и предлагането на рекламен инвентар. За нас е важно да продължим да привличаме аудиторията в активна възраст (18–59 г.), за да запазим лидерските си позиции, а защо не и да подобрим постигнатите рекорди. Прогнозите сочат, че пазарът ще продължава да расте и през следващите две години, макар и с едноцифрени проценти. За да има предвидимост за нашите рекламодатели, ще обявим по-рано основни промени, които ще бъдат част от търговската ни политика през 2026 г. Във времето доказахме, че сме лоялен и бързо адаптивен партньор. Като лидер на пазара носим и голямата отговорност да задаваме тенденциите и да движим бранша в позитивна посока, въвеждайки иновативни рекламни форми.
|
Ключови думи
NOVA
юбилей
медии
медиен пазар