Заедно изграждаме бъдеще без дим в страната

Българите са отворени за иновациите, те са любопитни и информирани потребители, споделя Панайотис Русакис, ръководител на Търговски отдел във „Филип Морис България“

Автор:

Борис Вълчинов

Заедно изграждаме бъдеще без дим в страната

Българите са отворени за иновациите, те са любопитни и информирани потребители, споделя Панайотис Русакис, ръководител на Търговски отдел във „Филип Морис България“

Заедно изграждаме бъдеще без дим в страната
quotes

Срещаме се с ръководителя на Търговски отдел във „Филип Морис България“ за разговор, посветен на иновациите и отношението на българите към тях. „По-доброто бъдеще зависи от малките действия и решения на всеки един от нас“, споделя той, слагайки фокус върху разширяващата се общност от пълнолетни потребители на водещата за компанията бездимна алтернатива.

Като чужденец, който живее в България, как бихте оценили бизнес климата в страната от гледна точка на вашето професионално развитие и на успехите ви?

България има много предимства. Богатият културен живот, културното многообразие и гостоприемството на българите я правят място, където работещите могат да постигнат баланс, личностно израстване и професионална реализация. Като чужденец, който живее и работи в България над 11 години, това развитие ми даде възможност да разширя своята мрежа и да израсна професионално. Способността на страната да поддържа своето икономическо и социално развитие е доказателство за адаптивност, която стои в основата на потенциала за непрекъснат растеж въпреки политическите предизвикателства, пред които е изправена през последните години.

Как според вас се адаптира нашата страна към иновативните продукти?

Българите са отворени за иновациите, те са любознателни и информирани потребители, търсят все повече по-умни алтернативи, особено що се отнася до нови технологии и продукти, които подобряват качеството на живота. Това важи в голяма степен, когато става въпрос за осъзнаването на предимствата от намаляването на вредата от тютюна. IQOS бива разпознат като иновативен продукт от следващо поколение, който отговаря на променящите се предпочитания на пълнолетните пушачи, които иначе биха продължили да пушат.

Българите се интересуват не само от функционалността на новите продукти, те ценят и научните факти в основата им. Това любопитство и готовността да бъдат проучени иновативни алтернативи от висок клас и на разумна цена са ключови фактори, допринасящи за успешното възприемане на бездимната ни алтернатива, която се вписва в модерния, ориентиран към технологиите начин на живот. Отдадеността на екипа на Филип Морис България да предложи по-малко вредна алтернатива на цигарите на всички пълнолетни пушачи, които няма да спрат да пушат, нарежда страната сред водещите пазари в нашата трансформация към бъдеще без дим.

Вашата мисия да изградите бездимно бъдеще звучи амбициозно. Какъв напредък отбелязвате от глобална гледна точка и как България се вписва в усилията за изпълнение на визията на „Филип Морис Интернешънъл“?

Мисията за изграждане на бъдеще без дим определено е амбициозна, но „Филип Морис Интернешънъл“ направи значителни крачки към реализиране на тази визия. Резултатите от финансовия отчет за второто тримесечие на 2024 г. очертават напредъка по пътя към трансформация на компанията и са свидетелство, че се движим в правилната посока в глобален план. Те показват, че 38,1% от общите ни нетни приходи вече се формират от бездимни продукти, а пълнолетните потребители на нашите алтернативи в световен мащаб са над 36,5 милиона души, 30,8 милиона от тях са потребители на IQOS. Бездимните ни алтернативи вече се предлагат на 90 пазара, което е още едно свидетелство за нашия ангажимент да намалим вредата от пушенето, оставяйки цигарите в миналото.

Резултатите ни в България, където ние не спираме да се вслушваме в обратната връзка и потребностите на потребителите, също са много добри. Общността на IQOS в страната се разширява с бърз темп и към средата на 2024 г. включва над 400 хил. потребители. Поставяйки именно потребителя в центъра на нашите усилия, ние работим в тясно сътрудничество с бизнес партньори в цялата страна, за да предоставим на пълнолетните пушачи избор от научно обосновани продукти, които имат потенциала да намалят вредата за самите тях и за техните близки.

„Филип Морис Интернешънъл“ отбелязва 10-годишнината от излизането на IQOS на световния пазар. Какво означава тази годишнина за вас като професионалист?

За мен като професионалист, който е силно ангажиран пълнолетните пушачи да бъдат запознати с фактите за алтернативите с намален риск, 10-годишнината на водещата за нашето портфорлио бездимна алтернатива е нещо повече от един юбилей. Това е момент, в който да оценим своя напредък. Да съм част от компания, която си е поставила толкова амбициозна мисия, е едновременно чест и отговорност. През последните 10 години брандът се превърна във водещата бездимна алтернатива в света – продукт, който е помогнал на милиони пълнолетни пушачи, които иначе биха продължили да пушат, да направят промяна, която е повратна точка в живота им.

We are game changers – това е една от ценностите, залегнали във вашата вътрешна корпоративна култура. Разкажете ни повече за ДНК-то на компанията и как то спомага за развитието на екипа?

ДНК-то на организацията е ядрото на вътрешната ни култура и определя начина, по-който работим и се развиваме заедно. То се състои от три основни ценности: we care, we are better together, we are game changers. Тези ценности са в основата на нашата амбиция да отключим пълния потенциал на всеки член на екипа и да насърчим личното и професионалното развитие. Като част от тези ценности We are game changers е израз на нашия иновативен дух и на смелия ни подход.

Стремим се да разширяваме границите на възможното, да предприемаме пресметнати рискове и да се учим от опита си. We care подчертава фокуса ни върху положителното влияние върху нашите колеги, потребители и обществото като цяло. We are better together поставя ударението върху взаимното доверие, сътрудничеството и единството при постигането на нашите дръзки цели. Тези ценности създават приобщаваща и подкрепяща среда, в която можем да се развиваме като индивиди и като екип.

Панайотис Русакис е ръководител на „Търговски отдел“ във „Филип Морис България“. Разполага с богат опит повече от две десетилетия в областта на продажбите, бизнеса и стратегическото развитие. Работил е в седем различни държави. През своята професионална кариера в компанията той е управлявал екипи и проекти, свързани с дигитализация на националната дистрибуция, бранд ритейл и потребителско преживяване.

„Филип Морис България“ е част от „Филип Морис Интернешънъл“ – водеща международна тютюнева компания с над 175-годишна история. Екипът в България се състои от над 140 мотивирани и висококвалифицирани служители, които споделят ценностите и визията на организацията за изграждане на бъдеще без дим.

Материалът се публикува с подкрепата на „Филип Морис България“.