AdVenture БРОЙ /// Мениджър 09/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Изборът е повече от канал
Инвестициите в реклама достигат 665,5 млн. лева, а пазарът у нас бележи 8,7% ръст
Изборът е повече от канал

Инвестициите в реклама достигат 665,5 млн. лева, а пазарът у нас бележи 8,7% ръст


Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) представя данни и анализ за рекламния пазар в България през 2024 г., подготвени от Медийната комисия към БАКА, както и годишната прогноза за рекламните инвестиции за 2025 и 2026 г. Данните представляват оценка на нетните инвестиции в основните медийни канали и не включват инвестициите в създаването и производството на рекламни формати.
Българският рекламен пазар продължава своя растеж, като достига 665,5 млн. лева нетен обем през 2024 г.
Телевизията запазва позицията си на водеща медия с 51,5% дял и 6% ръст спрямо предходната година и успява да привлече 342,9 млн. лева нетни инвестиции.
Дигиталните медии са втори по значимост на привлечените инвестиции, като увеличават дела си и заемат 35,9% от медийния микс с 238,8 млн. лева нетен обем. При тях отново се отчита стабилен ръст от 14%.
Външната реклама достига 51,7 млн. лева нетен обем с ръст от 8%.
Радиопазарът продължава да се развива стабилно и привлича инвестиции в размер на 24,2 млн. лева, което представлява 6% ръст спрямо предходната година.
Тенденцията за свиване на обемите в пресата продължава и при спад с 10% са отчетени 6,7 млн. лева нетен обем.
И през 2024 г. киното запазва 25% ръст, достигайки до ...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
медиен пазар
реклама
pr
комуникационни агенции