Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4

Адаптивност, иновативност и усет към детайла

Висши мениджъри на компании от Топ 20 на сектора споделят очакванията си за общия бизнес климат и перспективите за развитие на бранша през 2025 г. Публикуваме прогнозите на тези от тях, които приеха поканата ни за коментар

Адаптивност, иновативност и усет към детайла

Адаптивност, иновативност и усет към детайла

Висши мениджъри на компании от Топ 20 на сектора споделят очакванията си за общия бизнес климат и перспективите за развитие на бранша през 2025 г. Публикуваме прогнозите на тези от тях, които приеха поканата ни за коментар

Адаптивност, иновативност и усет към детайла
Иван Чернев, главен изпълнителен директор на „Кауфланд България“
quotes

ТОП 20 Търговски вериги 

Качество, дигитализация и индивидуален подход към всеки клиент – за мен това са трите теми, които ще продължат да водят трансформацията на нашия сектор през следващите години. 

Качеството ще продължава да е най-търсено от клиентите, които ще продължават да са ценово ориентирани. 

Дигитализацията е нещо, което вече не учудва никого, но за сметка на това все повече се налага като индикатор за качеството. Ние ще продължим да дигитализираме процесите вътре в екипите си и навън – към клиентите ни. През 2024 г. пуснахме няколко пилотни проекта, които се оказаха абсолютен хит. Първи въведохме К-Scan – възможността за собственоръчно сканиране на продуктите по време на пазаруване, което позволява да не се вадят на касите. С модернизациите в магазините се увеличава и броят на касите на самообслужване, които намаляват времето за пазаруване с 30%. Развиваме и стратегията за One Stop Shopping, благодарение на която клиентите имат достъп до допълнителни услуги и продукти като аптеки, готвена храна, комунални услуги, забавления за цялото семейство. 

Индивидуалният подход е новата тенденция, която все повече се изисква от клиентите. Необходимо е надграждане на цялостното „клиентско изживяване“ чрез разширяване на броя и видя на услугите, които се предлагат под един покрив.

Клиентите търсят иновативни и устойчиви решения и продукти, които са с високо качество, спестяват време и усилия и едновременно с това подпомагат опазването на околната среда. Качеството означава не само асортимент, но и квалификация на персонала, непрекъснати обучения, още по-прецизни вътрешни процеси и не на последно място – устойчивост.

Секторът на модерната търговия е изключително динамичен и конкурентен. Изисква смели решения, адаптивност, иновативност, добър екип и усет към детайла. 

* При съставянето на общите и секторните класации в списанието използвахме изчерпателен и прозрачен подход за събиране и анализ на информацията. Данните за компаниите са събрани от Търговския регистър, Националния статистически институт (НСИ), Сиела Инфо, индивидуалните годишни финансови отчети и докладите за дейността на компаниите, публични регистри. 

Всички данни са базирани на индивидуалните финансови отчети на компаниите към 31 декември 2023 г., като информацията е актуализирана и обработена до 10 октомври 2024 г.

Класациите по приходи са направени на база приходи от оперативна дейност, което осигурява съпоставимост между участващите компании.