Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Съветници и доверени лица в сложни и чувствителни ситуации
Адв. Биляна Тончева, прокурист в консултантска компания за европейски проекти и финансови инструменти „Еко Глоуб“ ООД
Съветници и доверени лица в сложни и чувствителни ситуации
Адв. Биляна Тончева, прокурист в консултантска компания за европейски проекти и финансови инструменти „Еко Глоуб“ ООД
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Как ще изглежда адвокатската професия в бъдеще?
Адвокатската професия ще премине през значителни трансформации благодарение на технологиите. Много от рутинните и административните задължения ще бъдат автоматизирани с помощта на изкуствен интелект и софтуерни решения. Това ще освободи адвокатите да се фокусират върху по-сложни и стратегически аспекти на работата си. Те ще могат да предлагат нови услуги, базирани на анализи на данни, което ще им помогне да предвидят правни проблеми и да предложат проактивни решения. Въпреки автоматизацията човешката интуиция, етика и емоционална интелигентност ще станат още по-важни. Адвокатите ще трябва да играят роля на съветници и доверени лица, особено в сложни и чувствителни ситуации. С напредъка на технологиите ще се появят и нови етични въпроси, свързани с конфиденциалността, сигурността на данните и отговорността при използване на AI. Адвокатите ще трябва да се адаптират и да развият нови стандарти и практики.
В условията на чести политически и икономически кризи какви мерки вземате, за да гарантирате успешното изпълнение на проектите, които ръководите?
Тъй като ние сме консултанти по проекти с европейско финансиране, винаги трябва да сме добре запознати с икономическата и политическата ситуация не само в България, но и в Европа. В условия на чести кризи успешното изпълнение на проектите изисква стратегически подход и проактивни мерки – адаптивни планове, които позволяват бързи корекции в случай на непредвидени обстоятелства. Необходимо е и поддържане на открит и редовен диалог с партньорите ни. Постоянно инвестираме в обучение на екипа, за повишаване на уменията за управление на кризи. Създаваме добри партньорства с други организации, които могат да осигурят допълнителна подкрепа.
Как поддържате мотивацията на екипа си и на самата себе си?
Поддържането на мотивацията изисква най-вече осъзнато управление на емоционалното и професионалното благополучие. Постигаме го чрез споделяне на напредъка и постиженията ни на редовни срещи. Откритата комуникация създава усещане за принадлежност и ангажираност. Отбелязваме успехите, независимо колко малки са те. Стимулирам екипа си да споделя идеи и притеснения и осигуряваме необходимата подкрепа, за да се справят с предизвикателствата. Много е важно да се поддържа здравословен баланс между работа и личен живот – гъвкави работни графици и възможности за дистанционна работа. Като лидер, демонстрирането на адаптивност и устойчивост, както и споделянето на моите лични предизвикателства, вдъхновява екипа.
GAME ON: Ако имахте възможност да отстраните едно предизвикателство по пътя си, което има потенциал да се разрасне в значителна криза, кое би било то?
Ако имах възможността да отстраня едно такова предизвикателство, бих избрала недостатъчната бързина и разминаване при оценяването на проектите. Това може да доведе до сериозни последствия. Ако процесите на оценяване не са напълно ефективни, може да се намали доверието в целия процес на финансиране от ЕС. Може да доведе и до несправедливо разпределение на ресурсите. Случва се проектни предложения да бъдат отхвърлени или с намалени точки поради различната преценка на отделните оценители. Забавянето на оценяването на проектите, често над 6 месеца, понякога намалява икономическата логика на кандидатстването. През следващите 12 месеца предстоят над 15 процедури за безвъзмездни средства. Консултираме компаниите през целия процес и като консултанти, никога не вземаме предварително пари – получаваме нашето възнаграждение, след като проектното предложение е спечелено. Приканваме фирмите да са активни, няма какво да загубят, могат само да спечелят.
Tя е... част от „Еко Глоуб“ ООД от създаването му през 2012 г. Професионалната ѝ кариера е свързана с консултиране, подготовка и изпълнение на европейски проекти както в публичния, така и в частния сектор.
„Еко Глоуб“ ООД има голямо портфолио от клиенти от различни сфери на бизнеса. Компанията предоставя също консултантски услуги за подготовка на проекти, финансирани с финансови инструменти, и е единственото консултантско дружество за европейски проекти, което притежава собствени лицензи за енергийно обследване на сгради, промишлени системи и улично осветление.
|
Ключови думи
Еко Глоуб
адвокатска професия
бизнес