Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Албена Райчева
Изпълнителен директор и член на Управителния съвет на „УНИКА България“
Албена Райчева
Изпълнителен директор и член на Управителния съвет на „УНИКА България“
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Иноватор в корпоративния и афинити сегмент в сферата на застраховането, Албена Райчева споделя, че един от най-значимите рискове в бизнеса е да изпревариш конкурентите на пазара, въвеждайки иновативни продукти и услуги. „Първият на пазара има най-тежката задача, но и привилегията да бъде разпознат като лидер. Съвсем скоро предстои да представим на българския пазар едно такова ново решение в сегмента на малки и средни предприятия“, допълва тя.
„УНИКА България“ е член на един от водещите европейски застрахователни концерни – австрийската UNIQA Group, която има 200-годишна традиция в застраховането, оперира на 18 европейски пазара и е с над 16 млн. клиенти. Вече 30 години компанията е сред водещите застрахователи на пазара, утвърдена като една от най-модерните в сектора с пълна гама от застрахователни продукти и решения в общото, здравното и животозастраховането.
Албена Райчева вярва, че именно иновациите са най-силният инструмент, открил пътя към върха за водещи глобални брандове. „Важни са обаче и постоянството, упоритостта, екипният дух, поставянето на високи цели и поддържането на добри резултати.“
Q&A
„За добри идеи и истинска иновация се нуждаете от човешко взаимодействие, конфликт, аргумент и дебат“, казва предприемачът и изп. директор на няколко компании Маргарет Хефернан. Споделяте ли това мнение и каква е личната ви формула за успешна иновация в сферата на застраховането?
Успешните иновации се раждат в добър екип. Не е достатъчна само добрата идея. Нужни са хора, експерти в различни области, които да могат да превърнат първоначалната искра в работещо застрахователно решение. В УНИКА ценим изразяването на лична експертна позиция, мотивираната аргументация и споделянето на идеи. Процесът по създаване на нов продукт и услуга винаги преминава през множество етапи, така че на финала да сме сигурни, че ще бъдат удовлетворени нуждите на нашите клиенти и партньори. Формулата за успешна иновация е в навременното идентифициране на необходимостите, перспективите, очакванията и добрата реализация, така че предлаганото решение да бъде успешно и високо оценено от нашите клиенти. Важно е техният живот, здраве, имущество и бизнес да са подкрепени от застрахователен партньор, на когото могат да се доверят и който им осигурява сигурност и спокойствие.
Какво провокира раждането на новост в един силно регулиран бранш като вашия? До каква степен сте иноватор и в личния си живот?
Във финансовия сектор вече години наред се търсят възможности за предлагане на клиентски ориентирани, съвременни решения, като в същото време се гарантира висока сигурност и качество на услугата и крайния продукт. Следвайки глобалната тенденция, иновациите намират все повече място и в застрахователния сектор. Търсенето и очакванията на клиентите за нов подход при покупко-продажбите определя в голяма степен необходимостта от иновативни застрахователни решения. В личен план обичам новите предизвикателства. Те ме зареждат с енергия, провокират ме да не спирам да развивам своите знания и умения и ме обогатяват, отваряйки нови хоризонти пред мен.
Как креативността подхранва иновациите в застраховането?
Креативността и комбинативното мислене подпомагат раждането на добри идеи и процеса за подобряване на предлаганите от нас услуги и застрахователни решения. Мисията ни като застраховател е чрез предоставените застрахователни продукти и обслужване да бъдем в полза на обществото и в подкрепа на нашите клиенти и партньори за по-добър живот на тях и техните близки.
Професионалната кариера на Албена Райчева (Георгиева) започва през 1994 г. в търговска фирма, а в края на 2002 г. тя става част от екипа на „УНИКА България“, започва като експерт и преминава през няколко позиции и ръководни длъжности. От 2021 г. е търговски директор „Корпоративен и афинити бизнес“ и член на Изпълнителния комитет. През юни 2022 г. става член на Управителния съвет и изпълнителен директор на ЗК „УНИКА“ АД и ЗК „УНИКА Живот“ АД. Притежава три магистърски степени: по икономика и управление на търговията, право и бизнес администрация.
|
Ключови думи
лидерство
жени
бизнес