Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Ценностите ни се променят

СВЕТЛАНА САВОВА, генерален мениджър, V+O

Автор:

Светлана Савова

Снимки:

Личен архив

Ценностите ни се променят

СВЕТЛАНА САВОВА, генерален мениджър, V+O

Ценностите ни се променят
СВЕТЛАНА САВОВА, генерален мениджър, V+O
quotes

П оследните няколко години донесоха невиждани досега предизвикателства за об ществата в световен мащаб – пандемия, война, инфлация, нарастващи социални изисквания. Всяка стратегия, която разработваме, трябва да е осмислила средата и да предлага работещи стъпки, които наистина правят общуването ефективно, стъпило на истина. Първо е добре да слушаме, анализи раме и после да говорим. Решенията от миналото не ни служат. Трябва да сме готови за нови ъгли на комуникация, за нови инструменти, за нови „асистенти“ от изкуствен интелект.

Истината е, че комуникацията не се променя. Честната, емпатичната автентична комуникация винаги е била и ще бъде ефективна. Това, което се променя обаче, е начинът, по който я възприемаме. Нямаме време за неистина или за полуистина. Факт е, че ценностите ни се променят. Сега прекалибрираме емоционалното си благополучие. Онези послания, които ни караха постоянно да потребяваме, вече отстъпват място на тези, които ще ни стимулират да пазим и да се грижим за вече придобитото. Наричат го „справедливата ангажираност на марките/брандовете“. Т.е. брандовете е добре да се ангажират със създаване на положителни бъдещи сценарии.

През 2023 г. вече виждаме фундаментални промени в глобалните новинарски и информационни медии. В световен мащаб 67% от потребителите смятат, че журналистите не споделят истината (Edelman, 2022). Половината от възрастните в САЩ получават част от новините си от социалните медии – главно TikTok, Instagram и Twitch (Pew, 2022).

Това ще валидира „обяснителната журналистика“ от следващо поколение, която предоставя ключови факти за актуални новинарски истории в разговорни социални формати. Това важи в пълна сила за PR индустрията. Накратко. Добре е да знаем, че етиката и моралът в комуникацията и в общуването ще живеят дълго.