Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Експертите говорят: Рекламна индустрия

Как ще изглежда рекламната индустрия през 2024 г.?

Експертите говорят: Рекламна индустрия

Експертите говорят: Рекламна индустрия

Как ще изглежда рекламната индустрия през 2024 г.?

Експертите говорят: Рекламна индустрия
quotes

AI ни прави по-продуктивни, но не задължително по-добри

Джоана Михайлова, изпълнителен директор на Interpartners

Възходът на изкуствения интелект донесе на рекламната индустрия добър инструмент за оптимизиране на ресурса. Динамиката и необятността на съдържанието, което генерираме посредством AI, има потенциала да ни направи по-бързи и продуктивни. Но не задължително по-добри. В създалата се ситуация на пренасищане с генериран криейтив индустрията ни става все по-конкурентна. Потребителят се нуждае от кратки, ясни, грабващи послания, с които се идентифицира. Нещо, което резонира с личността му и не прилича на друго вече видяно. С други думи напредъкът на технологиите носи риск от размиване на индивидуалния творчески подход и налага добро познаване на потребителските нагласи и нестандартни интегрирани решения, що се отнася до каналите на комуникация. В същото време тук стои неминуемият въпрос, касаещ авторското право и предизвикателствата, които AI носи за интелектуалната собственост.

По отношение на рекламната индустрия през 2024 г. думата, която бих използвала, е „единство“. Следващите месеци са обусловени от стремеж към умело единство на изкуствен и естествен интелект с цел оптимзиране на работата, но и запазване на уникалния човешки почерк; единство в креативните амбиции на комуникационните агенции и бизнес целите на клиентите, за да бъдат създавани все по-интегрирани кампании отвъд творческия порив и с мисъл за измеримите резултати.

Рекламата става добрият посланик на технологиите

Елица Павлович, Client service director, Mindshare

За рекламната индустрия технологиите са незаменим инструмент, който улеснява работата и оптимизира процесите. Агенциите винаги са били гъвкави и отворени за новостите в дигиталния свят. Те са по-подготвени и с по-малко страхове се обръщат към решенията на изкуствения интелект, които все още смущават или дори плашат други сфери на бизнеса.

Директната ни връзка с потребителите ще помогне да се преодолеят и по-масовите притеснения от AI и да се разбере, че разумните му приложения допринасят за решаване на сериозни и неотложни проблеми. Промяната е може би тази – към работата ни да създаваме смислени и въздействащи кампании се добавя и отговорността да обясним и покажем ползата от употребата на все по-съвършения AI.

Вече виждаме примери в това отношение от отговорния бизнес и кампаниите, посветени на вдъхновяващи иновации, устойчиви решения и каузи са любими за агенциите и се надяваме да стават все-повече.

В нашата работа към този момент от годината вече гледаме към следващата. В това е добрата новина – завръщането на дългосрочното планиране, което не оценявахме достатъчноq преди пандемията да ни отнеме възможността за него. Разчитаме на стабилна година с умерен ръст.

Зелени желания

Марияна Ковачевич, изпълнителен директор Universal Media Sofia

Отвъд промените, които рекламната индустрия претърпява в следствие на технологиите, налице е натиск за демонстриране на ангажираност към устойчивите и различни етични практики в следствие на все по-екологичното и социално отговорно отношение на потребителите. Днес те изискват

по-голяма прозрачност от марките, особено относно съставките на продуктите, производствените процеси и рекламните послания. От рекламодателите се очаква да бъдат максимално автентични в своите съобщения, за да изграждат успешно доверие и надеждност сред своята аудитория.

Иначе най-значимата промяна в индустрията е в разрастването на медийните платформи. Пазарът предлага все повече канали, в които може да има рекламно присъствие, включително социални мрежи, стрийминг платформи, подкасти, инфлуенсъри и др. Рекламодателите трябва да адаптират своите стратегии, за да достигнат ефективно до целевата си аудитория сред всички платформи.