Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Експертите говорят: Рекламна индустрия
Как ще изглежда рекламната индустрия през 2024 г.?
Експертите говорят: Рекламна индустрия
Как ще изглежда рекламната индустрия през 2024 г.?
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
AI ни прави по-продуктивни, но не задължително по-добри
Джоана Михайлова, изпълнителен директор на Interpartners
Възходът на изкуствения интелект донесе на рекламната индустрия добър инструмент за оптимизиране на ресурса. Динамиката и необятността на съдържанието, което генерираме посредством AI, има потенциала да ни направи по-бързи и продуктивни. Но не задължително по-добри. В създалата се ситуация на пренасищане с генериран криейтив индустрията ни става все по-конкурентна. Потребителят се нуждае от кратки, ясни, грабващи послания, с които се идентифицира. Нещо, което резонира с личността му и не прилича на друго вече видяно. С други думи напредъкът на технологиите носи риск от размиване на индивидуалния творчески подход и налага добро познаване на потребителските нагласи и нестандартни интегрирани решения, що се отнася до каналите на комуникация. В същото време тук стои неминуемият въпрос, касаещ авторското право и предизвикателствата, които AI носи за интелектуалната собственост.
По отношение на рекламната индустрия през 2024 г. думата, която бих използвала, е „единство“. Следващите месеци са обусловени от стремеж към умело единство на изкуствен и естествен интелект с цел оптимзиране на работата, но и запазване на уникалния човешки почерк; единство в креативните амбиции на комуникационните агенции и бизнес целите на клиентите, за да бъдат създавани все по-интегрирани кампании отвъд творческия порив и с мисъл за измеримите резултати.
Рекламата става добрият посланик на технологиите
Елица Павлович, Client service director, Mindshare
За рекламната индустрия технологиите са незаменим инструмент, който улеснява работата и оптимизира процесите. Агенциите винаги са били гъвкави и отворени за новостите в дигиталния свят. Те са по-подготвени и с по-малко страхове се обръщат към решенията на изкуствения интелект, които все още смущават или дори плашат други сфери на бизнеса.
Директната ни връзка с потребителите ще помогне да се преодолеят и по-масовите притеснения от AI и да се разбере, че разумните му приложения допринасят за решаване на сериозни и неотложни проблеми. Промяната е може би тази – към работата ни да създаваме смислени и въздействащи кампании се добавя и отговорността да обясним и покажем ползата от употребата на все по-съвършения AI.
Вече виждаме примери в това отношение от отговорния бизнес и кампаниите, посветени на вдъхновяващи иновации, устойчиви решения и каузи са любими за агенциите и се надяваме да стават все-повече.
В нашата работа към този момент от годината вече гледаме към следващата. В това е добрата новина – завръщането на дългосрочното планиране, което не оценявахме достатъчноq преди пандемията да ни отнеме възможността за него. Разчитаме на стабилна година с умерен ръст.
Зелени желания
Марияна Ковачевич, изпълнителен директор Universal Media Sofia
Отвъд промените, които рекламната индустрия претърпява в следствие на технологиите, налице е натиск за демонстриране на ангажираност към устойчивите и различни етични практики в следствие на все по-екологичното и социално отговорно отношение на потребителите. Днес те изискват
по-голяма прозрачност от марките, особено относно съставките на продуктите, производствените процеси и рекламните послания. От рекламодателите се очаква да бъдат максимално автентични в своите съобщения, за да изграждат успешно доверие и надеждност сред своята аудитория.
Иначе най-значимата промяна в индустрията е в разрастването на медийните платформи. Пазарът предлага все повече канали, в които може да има рекламно присъствие, включително социални мрежи, стрийминг платформи, подкасти, инфлуенсъри и др. Рекламодателите трябва да адаптират своите стратегии, за да достигнат ефективно до целевата си аудитория сред всички платформи.
|
Ключови думи
реклама
рекламна индустрия
рекламен пазар