Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Хората търсят превенция

Магистър-фармацевт Аделина Любенова, зам.-председател на СД на „Стинг“ АД

Хората търсят превенция

Хората търсят превенция

Магистър-фармацевт Аделина Любенова, зам.-председател на СД на „Стинг“ АД

Хората търсят превенция
quotes
За 2024 г. аптечният пазар на България е реализирал 2,4 милиарда евро оборот, в който „Стинг“ АД е достигнал 30% пазарен дял за поредна година. Растежът спрямо миналата година в стойност е 12,5% на безрецептурни продукти и хранителни добавки, а на лекарствата по рецепта е 9,4%. Изводът, който се налага от тези числа, е, че пациентите търсят все повече превенция и „лайфстайл“ продукти, отколкото прескрипционни. Освен това фармацевтите в аптеките препоръчват повече продукти без рецепта поради факта, че те помагат за подобряването на обществения здравен статус. Категориите, които запазват тренда си за поредна година, са пробиотиците, лекарствата за настинка и грип, както и за възпалено гърло. Назалните деконгестанти също имат растеж. Тенденцията в глобален план е лекарствата без рецепта да реализират растеж от 6,9%, като най-сериозно увеличение се очаква при популярните като „ДАЙДЖЕСТИВ“. При прескрипционните лекарства все още стои на дневен ред проблемът с дефицитите. „Стинг“ АД е фирма, която реализира повече от 40% от вноса на такива стоки, но това е недостатъчно за всичките над 1600 аптеки, което оставя много пациенти без навременно лечение. Компанията не осъществява паралелна търговия и вси...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg