Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Интернет рекламата с най-голям ръст
ВЕРА ГЕОРГИЕВА, Media Director, БМА
Интернет рекламата с най-голям ръст
ВЕРА ГЕОРГИЕВА, Media Director, БМА
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
От няколко години насам на телевизионния пазар има няколко основни категории – фармация, магазинна мрежа, храни, козметика и напитки. За последните 4 години първите две формират между 40% и 50% от всички излъчени рейтинг точки (всички 4+ г.) в тв ефира, а като включим и третата по големина категория храни, този % варира от 55% до малко над 60%. Логично, сред топ рекламодателите попадат такива от посочените категории, но също и компании от хазартния бизнес.
Телевизиите с голям аудиторен дял остават Нова и bTV, като в пролетната и есенната си програма и двете залагат основно на риалити предавания, както и на български сериали. Такива са очакванията ни и за предстоящия есенно-зимен сезон на 2023 г., както и за пролетния сезон на следващата година.
Телевизиите ще продължат опитите си да задържат зрителите пред екрана с интересни за тях формати, но гледането на телевизия вече се променя. Все по-налагаща се е тенденцията с наличието на т.нар. втори екран, докато тече предаване „на живо“, както и отложеното гледане, и, разбира се, VoD. При последното конкуренцията расте и в това няма нищо случайно. Активните и заети хора предпочитат да мениджират времето си според нуждите си. Въпреки това засега у нас телевизията си остава водеща и държи лидерството в медийното потребление и неслучайно рекламодателите продължават да инвестират основна част от рекламния си бюджет именно в телевизионна реклама. Най-бързорастящи са бюджетите за интернет реклама и тази тенденция ще се запази и занапред.
|
Ключови думи
телевизия
реклама
медии
комуникации