Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Киберсигурността като част от бизнес стратегията
Анелия Костадинова – COMPUTER 2000 Bulgaria
Киберсигурността като част от бизнес стратегията
Анелия Костадинова – COMPUTER 2000 Bulgaria
Тя е правила рестарт няколко пъти и в личен, и в професионален план. Днес се стреми да подхожда по-осъзнато, по-мъдро и по-философски. Има докторантура по психолингвистика от СУ „Св. Климент Охридски“ и MBA по двуезична програма на Стопанския факултет на СУ и университета „Еразъм“ в Ротердам.
COMPUTER 2000 Bulgaria е дистрибуторска компания за решения за киберсигурност. Оперира на българския и регионалния пазар.
Кои заплахи и регулации променят най-силно начина, по който компаниите в България трябва да мислят за киберсигурността днес?
Най-сериозните и често срещани заплахи отдавна са известни, но все още се налага преосмисляне на мерките за сигурност. Това са ransomware, който криптира данните и/или системите на компанията; фишинг атаките, при които се наблюдава растеж, насърчен от изкуствения интелект; атаките по веригите на доставка; злонамереният софтуер (Malware) и крадците на информация (Infostealers), които в момента са във възход, насочени основно към финансовия сектор. Човешкият фактор остава най-слабата точка в сигурността. До 90% от успешните атаки са резултат от човешка грешка (кликване върху зловредни линкове, използване на слаби пароли).
Най-важната регулация към момента е Директива (ЕС) 2022/2555 (NIS...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
ransomware
фишинг атаки
човешки фактор
NIS2
управление на риска
облачни атаки
зловреден софтуер
проактивна киберсигурност
дигитализация
корпоративна отговорност