Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Хиперперсонализирането на престоя в хотела ще стигне нови мащаби
Михаела Козанова, Business Development Manager на Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД – Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings’ Valley Medical & Spa Hotel
Хиперперсонализирането на престоя в хотела ще стигне нови мащаби
Михаела Козанова, Business Development Manager на Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД – Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings’ Valley Medical & Spa Hotel
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Да си представим, че се разхождаме в хотела на бъдещето например след 20 – 30 години. Кои са ключовите промени, които биха ни направили впечатление?
Технологиите, които допреди десетилетие ни се струваха по-скоро фантастика, отколкото възможност за реална промяна на бизнес моделите, днес вече са факт и постепенно навлизат и в хотелиерството. В последните години дигитализацията промени възможностите за анализ на преживяванията на нашите гости, а с внедряването на AI ще имаме все повече и по-лесни възможности за създаване на изцяло персонализирани оферти. Очакваме това да доведе до повишено удовлетворение, да премахне езиковите бариери и да съкрати пътя на госта при направата на резервациите.
Със скоростното развитие на роботиката и изкуствения интелект и настоящата технологична революция съвсем скоро може и да се появят възможности за AI консиeржи, холографски персонал, роботи и други решения, които след 20 – 30 години вече да се приемат за норма в бранша. Техническите изисквания на гостите към стаите ще нараснат. Хиперперсонализирането на престоя ще стигне нови мащаби – стаи, които могат да коригират настройките си спрямо индивидуалните изисквания и предпочитания на гостите – от температура през осветление, а дори и подредбата и мебелировката. Колкото и да се развиват технологиите, хотелиерството е бизнес „от хора за хора“. Личното отношение, персоналните жестове и вниманието винаги ще останат „душата“ на истинското луксозно изживяване.
Как служителите трябва да се подготвят за това бъдеще?
Подготовката на служителите за промените в бъдещето ще е сериозно предизвикателство най-вече за инвеститорите и мениджърите. Изграждането на силна работодателска марка и осигуряването на конкурентни възможности за обучение и растеж ще бъдат от ключово значение за задържане и развитие на нужния персонал. Нужна е, разбира се, и вътрешна мотивация за постоянно актуализиране на техническите умения. Трансформацията на процесите и тяхната абсолютна дигитализация трябва да стават постепенно и с внимание от страна на мениджърите и инвеститорите, за да се даде нужното време на екипите да се адаптират, без да има излишно напрежение и безпокойство. Дългосрочните бизнес стратегии трябва да вземат под внимание нуждата от баланс между бързия темп на технически промени и възможностите на човека да се приспособява към тях. Това ще бъде от съществено значение при компании, в които екипите са изградени от различни поколения.
Управлявате множество таланти. Кой е лидерският стил, на който разчитате?
В работен план ми се наложи бързо да израсна и да поема сериозни лидерски отговорности в ранен етап от кариерата ми. Комбинацията от голяма отговорност и сериозни предизвикателства ме мотивира да изградя три екипа, с които заедно да управляваме хотели на световно ниво в България. Като човек съм много борбена, решителна и упорита. Същевременно съм и много емпатичен и интуитивен човек, който лесно умее да комуникира с различни хора. Комбинацията от тези личностни качества ми помогна да изградя за себе си един лидерски стил, който съчетава демократично лидерство със стратегически и визионерски стил на управление.
Силно вярвам в екипната работа и даването на шанс на талантите да показват и развиват собствените си възможности. Много е важно да се стимулират и развиват индивидуалните идеи, които имат потенциал. Развитите екипи са двигател на растежа на компанията.
В същото време чрез адаптивност, конкурентно съзнание и визия се стремя да насочвам развитието на компанията в правилната посока към дългосрочните ѝ цели за развитие и растеж. Не на последно място, адаптивността е едно от найважните качества на лидерите и се стремя да си го припомням непрестанно. В днешно време темпото на промени в заобикалящия ни свят експоненциално нараства и единственият начин за успех е бързата адаптивност.
GAME ON: Ако имахте вълшебен часовник, който може да ви даде още един час всеки ден, в какво бихте го вложили?
Ако имах такава възможност, бих посветила това време в повече лични индивидуални срещи с членовете на екипите. Бих искала да разбера в детайли техните предизвикателства, кариерни цели и да чуя тяхната обратна връзка за работата и процесите зад нея. Тази лична комуникация е изключително важна и би могла да допринесе за още повече доверие и повишаване както на морала на работното място, така и на продуктивността.
Tя е... завършила Business Management в Kings’ College London и магистратура Hotel Finance в New York University. Стартира кариерата си в Highgate, най-голямата инвестиционна и управленска компания в САЩ за управление и инвестиции в хотелиерството. Завръща се в България през 2019 г., за да се включи в семейния бизнес като част от екипа по откриването на Grand Hotel Millennium Sofia. От 2022 г. поема позицията Business Development Manager и за трите хотела на компанията.
Sofia Hotels Management е лидер в сферата на хотелиерството в България. С богат опит от близо двадесет години компанията предлага петзвездно гостоприемство на български и международни гости, които търсят изисканост и качество без компромис. В портфолиото на Sofia Hotels Management влизат Grand Hotel Millennium Sofia и Grand Hotel Sofia, позиционирани в самото сърце на столицата, както и вълнуващото ново допълнение – Kings' Valley Medical & Spa Hotel, разположен близо до Казанлък. Sofia Hotels Management утвърждава и развива статуса си на едни от най-престижните хотелски марки в България, като инвестира в екипа си от над 1000 професионалисти. Те са посветени на въвеждането и поддържането на най-високите стандарти в хотелиерството. Компанията цели чрез усилията си значително да допринесе за повишаването на имиджа на хотелиерския сектор в България, поставяйки нови върхове на качество и иновации в индустрията. Тази есен предстои отварянето на най-новия ресторант в Grand Hotel Millennium Sofia – The Gallery Fine Dining Restaurant, в колаборация с едно от най-талантливите и познати имена на българската кулинарна сцена – шеф Севда Димитрова. The Gallery Fine Dining Restaurant стъпва на кулинарната сцена със сериозна заявка – ресторантът да бъде първият в България, сдобил се с престижна звезда Michelin.
|
Ключови думи
Sofia Hotels Management
хотели
хотелиерски сектор
туризъм
луксозно преживяване