Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Милена Рамчева
Изпълнителен директор на "Метрика"
Милена Рамчева
Изпълнителен директор на "Метрика"
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Милена Рамчева е изпълнителен директор на „Метрика“ ЕООД от 2016 г. и притежава богат опит в сферата на директния маркетинг. Експертизата и вдъхновението ѝ са насочени към изграждането на устойчиви бизнес модели с аутсорсване на поддържащите за бизнеса процеси. Това дава възможност на компаниите да оптимизират разходите си и да се възползват от опит и технологии, които в днешните динамични времена са ключови за успеха на всеки бизнес.
Провокацията е една от движещите сили на нейната изобретателност. „Да изобретиш нещо не означава само да измислиш чисто нов продукт или услуга. Можеш да бъдеш изобретател и когато намираш нестандартни, но практични приложения на вече съществуващи решения. При мен провокацията определено има превес. Клиентите ми искат нещо, което може да реши казусите им, а аз се опитвам да им осигуря решение. Това води до създаването на нови услуги, които с екипа ми подобряваме с всеки изминал ден.“
„Метрика“ ЕООД е компания за изнесени услуги в областта на клиентското обслужване и логистиката. Специализира в управлението на поръчки за онлайн магазини (фулфилмънт). Част е от групата „Медияпост Хит Мейл“, собственост на френския пощенски оператор La Poste Groupe.
Q&A
Кое е изобретението, което смятате, че има най-голяма добавена стойност за човечеството?
Великите изобретения са такива, защото, освен че променят хода на историята, по навик ги приемаме като даденост. Всичко, което е необходимо, за да оценим важността на едно изобретение, е да си представим какво бихме правили без него. Кратко прекъсване на електричеството е достатъчно, за да ни напомни за важността на това изобретение, и според мен то има най-голяма добавена стойност за човечеството.
Изобретението, с което най-много се гордеете?
От дете мечтая да създам изобретение. Преди две години заедно с колегите ми създадохме платформа, която позволява бързо интегриране с различни канали за продажба в онлайн пространството. Помага и при обслужване на поръчките и върнатите пратки. Поотделно всяко от тях е налично като услуга на пазара. Събрано в една система обаче, засега е без аналог. Вече имаме първите клиенти, които ползват платформата малко повече от година и дават своята висока положителна оценка за нея.
Споделяте ли мнението, че за да постигне успех, всеки изобретател трябва да притежава бизнес мислене?
Напълно споделям това мнение. Едно изобретение трябва да намери своето приложение, както и да достигне до своите потребители. Нашата платформа например беше създадена въз основа на въпросите и предизвикателствата, които клиентите ни срещаха при разширяването на бизнеса си, най-вече по отношение на налични канали за онлайн продажба. Светът е пълен с гениални изобретения, за които ние никога няма да научим просто защото човекът, който ги е създал, по една или друга причина не е успял да достигне до критична маса от ползватели.
Как идеите и технологиите си партнират в сферата на директния маркетинг и какви цели се стремите да постигат?
Директният маркетинг разчита на данните. А данните не могат да бъдат управлявани без технологии. Затова се нуждаем от технологични инструменти, чрез които да анализираме входящите данни, за да намерим подходящ творчески начин да ги впрегнем в полза на клиентите си. С други думи идеята за следващата кампания идва от получените резултати от предходната. Творческият подход при следващата кампания пък трябва да надгради вече постигнатото. Това е непрекъснат процес на оптимизиране и вечно преплитане на идеи и технологии. Актуалната напоследък тема за приложението на изкуствения интелект реално се прилага в директния маркетинг от доста време насам, за да изведе на преден план най-доброто решение за последваща кампания към крайните клиенти.
Каква е задължителната съставка при изграждането на устойчиви бизнес модели в полето на вашата дейност?
Опитваме се да разработим максимално широк набор от услуги. Те ни помагат винаги да осигуряваме работещи решения за бизнеса в областта на клиентското обслужване, логистиката и маркетинга. Когато успеем да съберем на едно място тези три елемента, ключови за всеки бизнес, тогава можем да предложим адекватен отговор на почти всеки въпрос, който получаваме от клиентите си. Затова според мен има една много важна съставка с универсално приложение към бизнес модела на всеки наш клиент. Тя е да се осигури такова ниво на обслужване през целия път на потребителското изживяване, което да задържи повече крайни клиенти за по-дълго време. Само такова обслужване може да убеди крайните клиенти да харчат повече при съответната компания. Затова и ключова услуга в нашето портфолио е изграждането на многокомпонентни програми за лоялност.
|
Ключови думи
бизнес
лидерство
жени
ръководни позиции
иновации
развитие