Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

В търсене на ниша

Има куп провали, но продължава

Автор:

Петър Хераков

Снимки:

Cruncycroll

В търсене на ниша

Има куп провали, но продължава

В търсене на ниша
quotes

При традиционна телевизия спадът за сметка на стрийминг услугите продължава. 56% от американците – най-големият пазар в света – вече залагат на стрийминга. Освен това FAST моделът (Free Ad-Supported Streaming, безплатен стрийминг чрез реклами) очевидно е работещ, защото има все повече ползватели. Това е съвсем закономерно от гледна точка на рекламодателите, защото предлага нишови потребители, които са много трудно достижими. Това е и единственият нов модел за монетизация, който работи. Спорадично има опити за спонсорирано съдържание или краудфъндинг на различни телевизионни проекти.

Намаляването на броя хора, които гледат традиционна телевизия, е важно и за рекламодателите – те трябва да решат накъде да насочат кампаниите си.

Според данните на eMarketer времето пред тв екран през 2021 г. е било 3 часа и 17 минути, а през 2023 г. ще бъде 2 часа и 51 минути. За същия период увеличението на времето, прекарано пред устройство, свързано със стрийминг платформа, е нараснало с 38%.

Идеята за намиране на правилната ниша е като търсенето на алхимиците – има куп провали, но продължава. Quibi избухна в годините на пандемията, сега вече го няма. Crunchyroll, услуга специфично за аниме феновете, не спира да върви нагоре. В момента има 5 млн. плащащи абонати и още няколко милиона, които използват безплатната версия с реклами. Всички те получават над 1000 анимета час след като епизодът се излъчи в Япония, и огромен избор от филми от Източна Азия. В добавка има новини за манга и аниме.

Acorn и BritBox използват английския като свое главно предимство. Това са стрийминг провайдъри, които внасят съдържание от Великобритания в САЩ.

Curiosity Stream залага само и единствено на документалните програми. Освен това продуцира оригинално документално съдържание, което не може да се намери никъде другаде. Дава възможност за месечен и годишен абонамент.

Fandor и MUBI предлагат огромен брой независими, култови и харесвани от критиците филми, които не са постигнали комерсиален успех. При MUBI библиотеката от филми се сменя на всеки 30 дни. Ако искате да гледате нещо там, не го отлагайте.

Всъщност търсенето, намирането и успешното използваше на ниши е нещо, което доказано работи.