Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Зрителят на пиедестал

БОРИСЛАВ ГЕОРГИЕВ - медия директор, Argent

Автор:

Борислав Георгиев

Снимки:

Личен архив

Зрителят на пиедестал

Зрителят на пиедестал

БОРИСЛАВ ГЕОРГИЕВ - медия директор, Argent

Зрителят на пиедестал
БОРИСЛАВ ГЕОРГИЕВ - медия директор, Argent
quotes

За да привлекат аудитория и за да са конкурентни на стрийминг платформите, много български телевизи онни канали и продуценти инвестират в създаването на оригинални сериали, пре давания и филми, които да са уникални и привличащи вниманието на зрителите. В същото време самите телевизии предлагат свои стрийминг услуги, което дава възможност на потребителите да гледат видео съдържание онлайн по свой избор. Това, което медиите трябва да имат предвид, е възможността потребителите да получават новини и информация от различни дигитални канали. Тази тенденция е много вероятно да доведе до промени в моделите на продажба и доставяне на реклама и финансиране на самите медии.

Играчите на тв пазара все по-категорично се разделят на две основни групи: традиционната линейна телевизия, която обхваща всички видове телевизия на живо и в реално време, и нелинейната (connected, или „свързана“ телевизия), която дава възможност зрителите да гледат съдържание по свой избор, което се доставя чрез интернет, а не през кабелна, сателитна или ефирна мрежа. И ако по-зрялото население все още предпочита линейната, то по-младите поколения се ориентират все повече към свързаната. Тя от своя страна дава нови и далеч по-сериозни предимства за брандовете и техните рекламни послания за това как да достигнат по-успешно до своите аудитории. Преди всичко това е възможността за прецизното таргетиране и персонализирането на съдържанието и рекламите. Това е така, защото удоволствието от свързаната телевизия изисква идентифициране с личен профил, а това дава възможност да се комбинират данните за това какво гледа потребителят с неговия демографски профил, геолокация, език или тип устройство.

"Съчетаването на силата на телевизията с възможностите на дигиталния маркетинг определено променя играта".

От друга страна, на хоризонта вече стоят виртуалната и добавената реалност. Те имат потенциал да променят начина, по който хората консумират телевизионно съдържание. Чрез тях може да се създаде по-осезаемо и интерактивно изживяване, което може да бъде използвано в области като игрите, филмите и рекламата.