Бизнес уроци от най-младия милиардер в света

 Бизнес уроци от най-младия милиардер в света

Бизнес уроци от най-младия милиардер в света

24-годишният основател на Snapchat, Еван Шпийгел, невинаги е бил изискан джентълмен. Имейли, които е изпращал като член на братството Капа Сигма в Станфорд, изтекоха миналата година и го разкриха като доста груба личност. Изглежда странно, че именно той, особено предвид факта, че сам не е завършил колеж.

Вместо на по-млади години да залегне над книгите, Шпийгел се вълнува повече от създаването на Snapchat, мобилно приложение за изпращане на съобщения, снимки и видеа между потребители, които изчезват автоматично след 10 секунди.

По време на възхода си, новооснованата компания среща известни трудности – изтекли имейли, обвинения в кражба на идеи и неправомерен достъп до потребителски акаунти, – но главният  изпълнителен директор предприема някои умни ходове.

Преди около година и половина, Шпийгел обръща гръб на офертата на Facebook на стойност $3 милиарда – решение, което по онова време изглежда ужасно арогантно. Но тази година стана ясно, че Snapchat е натрупала приходи от $200 милиона и вече се оценява на $15 милиарда. В момента Шпийгел е най-младият милиардер в света. Изглежда, че досадният провален колежанин е бил на прав път.

Съдейки по речта, която изнесе на церемонията по завършването на бакалаврите от University of Southern California миналата седмица, младият предприемач вече е по-мъдър и зрял.

Той наблегна на 3 основни точки, по които си струва да се замислите, независимо дали сте на 24 години, милиардер, или корпоративен служител на средна възраст, който си мечтае да стане предприемач.

1. Приемете онова, което ви отличава от другите

В речта си, Шпийгел си спомня за церемонията по завършването на випуска си в Станфорд. Бил облечен в тога и шапка, въпреки че не му достигали точки, за да се дипломира. Той се подложил на целия срам, защото не искал да остане изолиран от веселието и да изглежда като чудак на фона на своите колеги.

„Конформизмът се случва толкова естествено, че забравяме колко е силен – искаме връстниците ни да ни приемат, да сме част от групата. Тази необходимост ни е вродена. Но онова, което ни прави хора, са случаите, когато се вслушваме в шепотите на душата си и си позволим да тръгнем в друга посока,” обяснява той.

Противопоставящите се гласове в демокрацията са ключът към насърчаване на индивидуалната мисъл, смята Шпийгел. Добре е да им обръщаме внимание и да се радваме на онова, което ни отличава.

2. Уважавайте наследниците си

Шпийгел разказа историята на художника Боб Раушенберг, който се запознава с професионалния си идол, Вилем де Кунинг, по повод една от картините му.

„Обичам тази история, защото Кунинг имал смиреността да осъзнае, че едно от най-великите неща, на които сме способни, е да осигурим възможно най-стабилната основа на онези, които ще дойдат след нас,” казва Шпийгел. „Трябва да приемем, че някой ден всички ще бъдем „изтрити”.”

Идеята, че винаги изливаме основите, на които ще стъпят наследниците ни, е универсално приложима. Но идеята, че онова, което правим, неизбежно ще бъде „изтрито” от тези след нас, изглежда доста удобна за основателя на Snapchat – приложение за изпращане на автоматично изчезващи съобщения, - за да бъде пренебрегната.

3. Създайте нещо, което не искате да продавате

Или, казва Шпийгел, ако в крайна сметка го продадете, не позволявайте то да бъде финалната линия на вашата креативност.

„Най-често ми задават следния въпрос: ‘Защо не продадохте бизнеса си? Той не ви носи пари. Успехът му е временен. Сега можехте да се излежавате на яхта. Всички обичат яхтите. Какво не Ви е наред?’”.

Основателят на Snapchat отнесе много критики за решението си да откаже офертата на Марк Зукърбърг. Но когато работите върху проект, който ви увлича, не можете да позволявате на чуждите съмнения да ви бавят, смята Шпийгел. „Все ще се намери някой, който да има мнение за вас. Каквото и да правите, никога няма да е достатъчно. Затова намерете онова, което е важно за вас и което обичате.”

Източник: Entrepreneur.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ