Американски законопроект може да принуди социалните мрежи да бъдат по-прозрачни

Американски законопроект може да принуди социалните мрежи да бъдат по-прозрачни

Американски законопроект може да принуди социалните мрежи да бъдат по-прозрачни

Двупартийна група сенатори представи в сряда законопроект, насочен към увеличаване на прозрачността в Twitter, Facebook и други компании за социални мрежи, докато законодателите обсъждат дали да забранят напълно TikTok, предаде Си Ен Би Си.

Законът за отчетност и прозрачност на платформата има за цел да направи вътрешните данни на компаниите по-достъпни за обществеността, като изисква предоставянето на необходимите данни на независими изследователи.

Съгласно предложението компаниите за социални мрежи ще бъдат принудени да предоставят вътрешни и поверителност данни на изследователи, които са одобрени от Националната научна фондация (независима агенция). Законопроектът защитава изследователите от правни задължения, свързани с автоматичното събиране на данни, ако се спазват определени гаранции за поверителност.

Част от съдържанието, включително изчерпателни рекламни библиотеки, статистически данни за модериране на съдържание, данни за вирусно съдържание и алгоритми за класиране и препоръки на платформата, ще бъдат предоставени на изследователи или на обществеността постоянно, според законопроекта.

По-рано този месец законодателите внесоха законопроект за забрана на популярната социална медийна платформа TikTok в САЩ след години на спекулации относно влиянието на китайското правителство върху ByteDance, базираната в Китай компания, която притежава TikTok.

„Имам редица притеснения относно Big Tech – от улесняването на сексуалния трафик до погребването на съдържание за произхода на COVID-19, и искам да гарантирам, че всеки отговор на Конгреса е ефективен за справяне с тези опасения“, каза сенатор Роб Портман, който е сред подкрепящите законорпоекта.

Сенатор Крис Куунс също посочи Twitter, който наскоро беше придобит от главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, като „предупредителна история“ за това как политиката за прозрачност на компанията за социални мрежи може да се промени с малко предизвестие и малко предпазни мерки.

„Twitter беше единствената платформа, която беше сравнително прозрачна и направи някои инвестиции и усилия около отчетността на своите показатели“, каза Куунс, цитиран от „Вашингтон пост“. „Всичко това беше унищожено от промяната в собствеността“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ