IBM спира да рекламира в X, след като рекламно съдържание на компанията се появи до нацистки постове
Американската технологична компания IBM спря рекламите си в социалната мрежа X, известна доскоро като Twitter, след като нейно рекламно съдържание се е появило до публикации, възхваляващи Адолф Хитлер и нацизма, пише Би Би си.
Компанията заяви, че е „напълно неприемливо“ съдържанието да се появява до подобни теми на платформата.
X каза, че не поставя умишлено реклами на компании „до този вид съдържание“.
Това се случва, след като собственикът на X Илон Мъск понесе критки, след като нарече антисемитска теория на конспирацията „действителна истина“, когато отговори на публикация в платформата.
Ляво ориентираният наблюдател Media Matters for America заяви, че е открил реклами, купени от IBM и други компании до неонацистки публикации, включително цитати на Хитлер, възхвала на нацистите и отричане на Холокоста.
Една пронацистка публикация, показана до реклама на IBM, е била видяна около 8000 пъти, каза X в изявление за Би Би Си.
Други засегнати компании са Apple, Oracle, телевизионната мрежа Bravo и телекомуникационната компания Xfinity. Би Би Си е потърсила компаниите за коментар.
„IBM има нулева толерантност към речта на омразата и дискриминацията и ние незабавно спряхме всички реклами на X, докато разследваме тази напълно неприемлива ситуация“, се казва в изявление на компанията.
От X заявиха пред Би Би Си, че рекламите не се поставят умишлено до екстремистко съдържание, че промотиращите нацистите акаунти няма да печелят пари от реклама и че конкретни публикации ще бъдат етикетирани като „чувствителни“.
„Гледната точка на X винаги е била много ясна, че дискриминацията от страна на всички трябва да СПРЕ повсеместно – мисля, че това е нещо, с което всички можем и трябва да се съгласим“, написа главният изпълнителен директор на социалната мрежа Линда Якарино в четвъртък.
„Х също беше изключително ясна относно нашите усилия за борба с антисемитизма и дискриминацията. Няма място за това никъде по света - това е грозно и грешно“, добави тя.
В сряда Мъск отговори утвърдително на туит, който обвинява еврейските общности в прокарване на „омраза срещу белите“ и който включва антиимигрантски настроения.
Media Matters каза, че туитът на Мъск, който е бил видян от повече от пет милиона души, според статистиката на сайта, се равнява на одобрение на антисемитска конспиративна теория, известна като „белия геноцид“. В него се твърди, че евреите систематично заговорничат за насърчаване на имиграцията на „небели“ хора в западните страни, за да създадат демографска промяна и „елиминиране“ на бялата раса.
Собственикът на X отрича, че е антисемит и по-късно каза, че коментарите му не се отнасят до всички евреи, а до групи като Антиклеветническата лига (ADL) и други неуточнени „еврейски общности“.
Г-н Мъск на няколко пъти повтори теории на конспирацията и също така критикува наблюдателите на социалните медии - включително ADL и други групи. за критиките към неговите промени в модерирането на съдържанието в X.
По-рано тази година г-н Мъск заплаши да съди ADL, твърдейки, че групата „опитва да убие тази платформа (X), като лъжливо я обвинява и мен, че сме антисемитисти“. Той обвинява групите от този тип за натиск за резкия спад в приходите от реклама, след като придоби Twitter.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.