Индия предлага строги правила за AI съдържание заради нарастващи рискове

Правителството на Индия предложи в сряда изкуствения интелект и социалните медии да обозначават ясно съдържанието, генерирано от AI, с цел да се ограничи разпространението на дийпфейк и дезинформация. Предложението е вдъхновено от подобни инициативи в Европейския съюз и Китай, пише Ройтерс.
С близо 1 милиард интернет потребители, Индия е страна с множество етнически и религиозни общности, където фалшивите новини могат да предизвикат сериозни конфликти, а дийпфейк видеа с AI вече са обезпокоили властите по време на избори.
Новите правила изискват платформите да етикетират AI съдържание с видими маркери, покриващи поне 10% от визуалната площ на изображението или първите 10% от продължителността на аудио клипа, като така се поставя по-голяма отговорност върху компании като OpenAI, Meta, X и Google.
Социалните медии също ще трябва да изискват от потребителите декларация дали каченото съдържание е генерирано от AI, както и да внедрят технически мерки за контрол и проверка, се казва в проектопредложението на индийското правителство.
Правилата ще гарантират видимо етикетиране, проследимост чрез метаданни и прозрачност за всички AI-създадени медии, достъпни за обществеността, заяви Министерството на информационните технологии на Индия, като покани обществеността и индустрията да дадат предложения до 6 ноември.
Възможността за злоупотреба с генеративни AI инструменти – за вреда на потребители, разпространение на дезинформация, манипулиране на избори или имитация на личности – е нараснала значително, допълни правителството.
Индийските съдилища разглеждат високопрофилни дела, свързани с дийпфейк съдържание. Звездите от Боливуд Абишек Баччан и съпругата му Айшвария Рай Баччан са поискали от съд в Ню Делхи да забрани създаването и разпространението на AI видеа, нарушаващи техните авторски права, и са оспорили политиката на YouTube за обучение на AI.
Правилото за покриване на 10% от визуалната площ е „една от първите ясни глобални инициативи за въвеждане на количествен стандарт за видимост“, казва Дхрув Гарг, съосновател на изследователската организация Indian Governance and Policy Project.
Ако бъдат приети, правилата ще изискват от AI платформите в Индия да внедрят автоматизирани системи за етикетиране, които да идентифицират и маркират AI съдържание още при създаването му, допълва той.
Главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Алтман заяви през февруари, че Индия е вторият по големина пазар за компанията по брой потребители, като броят им се е утроил през последната година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Производителят на Labubu със скок в продажбите след пускането на мини версията на играчката
Компании |Adidas повишава прогнозата за печалба благодарение на бум в продажбите на ретро маратонки
Компании |Луис де Гиндос смята настоящите нива на лихвите на ЕЦБ за „адекватни“
Финанси |Unicredit потвърди прогнозата си за годишната печалба след по-силно от очакваното тримесечие
Компании |КЗК, КЗП, КРС и „Активни потребители“ ще си сътрудничат при кампаниите „Черен петък“
Общество |Цената на златото се срина и всички се питат защо
Финанси |Русия удари с дронове детска градина в Харков
Свят |Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
ЕС |Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
Общество |Kaufland представи нова продуктова линия свежа риба и морски дарове със сертификат TÜV AUSTRIA
Компании | Advertorial |„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Технологии |Президентът наложи вето на част от измененията в Закона за специалните разузнавателни средства
България |Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.