Индонезия забрани продажбата на смартфони на Google, след като по-рано направи това с iPhone 16

Индонезия забрани продажбата на смартфони на Google, след като по-рано направи това с iPhone 16

Индонезия съобщи, че е забранила продажбите на смартфони, произведени от Google поради правила, изискващи използването на местно произведени компоненти, дни след блокиране на продажбите на моделите iPhone 16 на Apple по същата причина, предаде Ройтерс.

Индонезия блокира продажбите на телефони Google Pixel, тъй като компанията не е изпълнила правилата, които налагат определени смартфони, продавани в страната, да съдържат поне 40% части, произведени на местно ниво.

„Ние настояваме за тези правила, така че да има справедливост за всички инвеститори в Индонезия“, каза в четвъртък Фебри Хендри Антони Ариеф, говорител на министерството на индустрията. „Продуктите на Google не са се придържали към зададената от нас схема, така че не могат да се продават тук.“

Google посочи, че нейните телефони Pixel в момента не се разпространяват официално в Индонезия.

Феври заяви, че потребителите могат да купуват телефони Google Pixel в чужбина, стига да плащат необходимите данъци, като добави, че страната ще обмисли деактивирането на телефоните, които се продават незаконно.

Забраната идва седмица, след като Индонезия заяви, че е блокирала продажбите на iPhone 16 в страната, също поради неспазване на местните правила за съдържание.

Компаниите обикновено увеличават използването на местни компоненти, за да изпълнят тези правила чрез партньорства с местни доставчици или чрез снабдяване с части от местния пазар.

Google и Apple не са сред най-популярните производители на смартфони в Индонезия. На първите две места през първото тримесечие на 2024 г. са били китайската фирма OPPO и южнокорейската фирма Samsung, посочи изследователската компания IDC през май.

Индонезия има огромно население, което прави страната от Югоизточна Азия ключов целеви пазар за инвестиции, свързани с технологиите.

Бхима Юдхистира, директор на мозъчния тръст Център за икономически и правни изследвания, каза, че този ход е „псевдо“ протекционизъм, който вреди на потребителите и влияе върху доверието на инвеститорите.

„Това създава негативни настроения за инвеститорите, които искат да влязат в Индонезия“, каза той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ