ТРАЙНА//// Преживяванията продават

ТРАЙНА//// Преживяванията продават

Изградете доверие чрез автентичност. Това не е лозунг или стратегия. Това е нещо, което практикувам всеки ден в моята компания, пише Джаки Кълън в статия за Entrepreneur. Защо автентичността е важна? Потребителите днес са по-информирани и имат средствата да сравняват марки на една ръка разстояние, навсякъде и по всяко време, което ги прави по-малко лоялни от всякога.

Те също така са бомбардирани с маркетинг, реклами и изпипани изявления на марки на всяка крачка. Но това, което наистина искат, е да се свържат на човешко ниво. Те искат да се чувстват видени, чути и ценени.

На неотдавнашното ни екипно събиране прекарахме по-голямата част от времето в разговор за „Неразумното гостоприемство“ от Уил Гуидара - идеята, че бизнесът трябва да надхвърли очакваното, да се грижи повече, да слуша повече и да създава моменти, които се чувстват лични и истински.

Неразумното гостоприемство е от значение за моя екип, защото всичко е свързано с мислене извън рамките на обслужването на клиентите и показване, че наистина ви е грижа. Това е бил девизът на моята компания от самото начало, допълва авторът на статията. 

Преживяванията продават

Живеем във време, когато характеристиките просто не са достатъчни, за да спечелят хората. Особено в индустрии като стоматологията (или фитнеса, или финансовите услуги, или домашните услуги), където повечето преки конкуренти предлагат нещо доста подобно, разликата е в преживяването.

Искам пациентите на моите клиенти да запомнят как са се чувствали повече от това дали са получили продукта или услугата, които са искали. Тази лична връзка ще ги накара да се връщат и ще ги подтикне да препоръчват други.

Реалността е важна

Едно нещо, което ценя, откакто започнах собствен бизнес, е свободата да бъда автентичното си аз. Не е нужно да се съобразявам с марката или гласа на някой друг или да крия каквато и да е част от идентичността си. Водя смислени разговори с клиентите си всеки ден, свободна от бюрокрацията и ограниченията на корпоративните маркетингови агенции, пише авторът на статията. 

Тъй като клиентите ми знаят, че получават истинското ми аз, а не някой, който се движи по корпоративната линия, те също се чувстват по-свободни да разкрият кои са наистина. Когато това се случи, ние веднага стигаме до същината на това, от което се нуждаят и искат, и можем да се захванем за работа много по-бързо, допълва тя. 

Опитът да бъдеш модерен не е модерен

С TikTok и Instagram, които доминират в социалните медии, се води надпревара за големи и малки марки да доминират на тези платформи. Някои са разбрали как да накарат тенденциите в социалните медии да работят за тях, докато други са се провалили с гръм и трясък. Като маркетинг специалист, най-важният съвет, който мога да предложа на клиент, е следният: Ако нещо не ви се струва подходящо, не го правете.

Ако определена тенденция не изглежда като нещо, което вашата компания би направила, вашата аудитория ще знае. Хората могат да усетят разликата между нещо истинско и нещо натрапено. Не е нужно да се хващате за всяка нова тенденция или да копирате това, което правят други марки. Да останете верни на ценностите на вашата марка ще служи по-добре на вашия бизнес в дългосрочен план и ще ви помогне да избегнете проблеми в социалните медии, от които може да е трудно да се възстановите. Никой не иска да стане вирусен по грешни причини.

Ако искате хората да ви харесват, бъдете хора

Въпреки че доброто обслужване на клиентите е от съществено значение, в крайна сметка не е достатъчно да разделяте един бизнес от друг. За да създадете лоялни клиенти или пациенти, в случая с моите клиенти, трябва да предизвикате емоции. Как се чувства някой, който след като е завършил транзакция, е получил услуга, говорил е с рецепционистката ви по телефона или е взаимодействал с персонала във вашия офис. Това ще запомни следващия път, когато има нужда от продукта или услугата, които вашата компания предоставя. Това ще разказва на приятелите и членовете на семейството си. И това ще го върне като ваш клиент.

Превод и редакция: Джаки Кълън, съосновател и президент на My Dental Agency, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС