Мъск заведе дело за клевета срещу група за надзор на медиите
Социалната мрежа X заведе дело срещу групата за надзор на медиите Media Matters, твърдейки, че организацията е клеветила платформата, след като е публикувала доклад, в който се казва, че реклами на големи марки са се появили до публикации, рекламиращи Адолф Хитлер и нацистката партия, предаде Ройтерс.
X, която доскоро беше известна като Twitter, е изправена пред нарастващи критики, откакто Media Matters публикува доклада в четвъртък, което накара IBM, Comcast и няколко други рекламодатели да изтеглят реклами от платформата.
В делото, заведено в Окръжен съд на САЩ в Тексас, X твърди, че Media Matters е „манипулирала“ социалната мрежа, като е използвала профили, които следват изключително акаунти на големи марки или потребители, за които е известно, че произвеждат периферно съдържание, и „прибягва до безкрайно превъртане и опресняване“, докато не намери реклами до екстремистки публикации.
Докладът на Media Matters представя погрешно типичното преживяване в X „с намерението да навреди на X и неговия бизнес“, се казва в съдебния иск от компанията.
Президентът на Media Matters Анджело Карузоне нарече делото „несериозно“ в изявление по имейл и каза, че то „има за цел да принуди критиците на X да млъкнат“.
„Media Matters стои зад своите доклади и очаква с нетърпение да спечели в съда“, добави той.
В интервю за Ройтерс по-рано в понеделник, Карузоне каза, че констатациите на организацията с нестопанска цел са в противоречие с изявленията на X, която твърди, че е въвела защита за безопасност, за да предотврати показването на реклами до вредно съдържание.
„Ако търсите бяло националистическо съдържание, има реклами, които процъфтяват. Системата, която те казват, че съществува, не работи като такава“, каза той.
X посочва в делото, че реклами на IBM, Comcast и Oracle се появяват само заедно с насаждащо омраза съдържание само за един профил, който според компанията е Media Matters.
„Данните побеждават манипулацията или обвиненията. Не бъдете манипулирани. Застанете с X“, публикува главният изпълнителен директор на X Линда Якарино в понеделник.
Главният прокурор на Тексас Кен Пакстън заяви в понеделник, че неговата служба започва разследване на Media Matters и че е „изключително обезпокоен“ от обвиненията, че групата е манипулирала данни на X.
Откакто Мъск закупи Twitter за 44 милиарда долара през октомври 2022 г., редица рекламодатели напуснаха платформата, притеснени от някои от противоречивите публикации на Мъск и съкращенията на служители, които работеха за модериране на съдържание.
Рекламните приходи на платформата в САЩ са намалели с поне 55% на годишна база всеки месец след придобиването Мъск, съобщи Ройтерс по-рано.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.