Николай Трифонов, LIREX: Изследваме процеси, обсъждаме казуси, предлагаме решения

Николай Трифонов, LIREX: Изследваме процеси, обсъждаме казуси, предлагаме решения

Николай Трифонов, LIREX: Изследваме процеси, обсъждаме казуси, предлагаме решения

Заплахите стават все повече и са по-опасни, предупреждава директорът „Програмно осигуряване“ в „Лирекс“* Николай Трифонов с над 25 години опит в IT сектора

- Какви IT решения и продук­ти внедрявате в индустриалните организации?

- Имплементираме най-често три типа решения. Първите са наши авторски – за дигитализация на процеси, които можем да адаптираме според конкретните нужди на клиента. Вторият тип са специфични, персонални, които разработваме по поръчка на дадена организация. Третият тип са в сферата на информационната сигурност. Те са необходимост за всяка организация в днешния свят, в който пробивът на сигурността застрашава цялата оперативност на бизнеса. Може да се каже, че тези решения осигуряват бизнес устойчивост, а другите два типа, които споменах – ефективност и оптимизация.

- С какво се характеризират авторските продукти на LIREX?

- Това са 100% наши продук­ти, които можем да приложим и адаптираме към специфичните изисквания на всеки клиент. За пример можем да вземем трите продукта на LIREX, които в момента са най-силни на пазара. Това са система за управление на активи – LIREX ASSETS, дигиталната платформа за управление на транспортен поток, вътрешна логистика – LIREX TMS, и системата за контрол на достъп – LIREX ACS. В партньорство с клиентите си развиваме тези системи. В тях са събрани богатият ни опит от индустрията и оптимизацията на процеси, експертизата ни при разработка на софтуер и сигурността при съхранение на данните. Прилагаме и най-новите технологии като Machine Learning и Artificial Intelligence.

- Как тези продукти помагат на предприятията да подобрят бизнес процесите си?

- Освен че решенията ни оптимизират конкретния процес в дадена организация, те често стават ядро, около което могат да се дигитализират и оптимизират и други свързани процеси. Продуктите ни са гъвкави и адаптивни към специфичната бизнес логика и системи на предприятието.

Пример за това е LIREX ACS, чрез която се управлява достъпа до цялата територия, отделни сгради или помещения. Имаме клиенти, които като добавена стойност управляват и свързаните с достъпа процеси –  за инструктажи например или за управление на договори с доставчици. Други допълнително надградиха с наше решение за интелигентно управление на паркоместа, използващо AI и данни от видеонаблюдението им.

Друг пример е LIREX ASSETS. В пълния си обхват системата оптимизира много повече от основния процес по инвентаризация. Организациите постигат по-висока ефективност при управление на целия жизнен цикъл на активите – управление на собственост, на сервизиране и др.

- Какво представлява вторият тип решения, разработени по поръчка на клиенти?

- Системите по поръчка се създават, когато не може или не е удачно да се използва готово решение. За разлика от готовите, авторски решения на LIREX, тези се проектират и изпълняват персонално за всеки клиент в зависимост от неговите специфични потребности и цели. Например изградихме система, чрез която дигитализирахме управлението на договори с дистрибутори. При друг клиент дигитализирахме процеса по дизайн на продукта и по-конкретно по проектиране на компонентите, част от завършените продукти.

При такъв тип проекти си партнираме с клиентите в тясно сътрудничество, така че отблизо да вникнем в процесите и нуждите на тяхната дейност. В процеса на работа консултираме клиента, като заедно с него изследваме процеси, обсъждаме бизнес казуси, предлагаме идейни решения и варианти и накрая прилагаме най-гъвкавата и съобразена с неговите специфики архитектура.

- Какво се изисква при този персонален процес?

- Преди всичко е нужен опит. Резултат от дългогодишната ни практика са вече изградените процеси, базирани на Agile философията в непрекъсната комуникация с клиента. Ключово е да се водим от индивидуалността и да обръщаме внимание на взаимодействието между екипите, като най-важното е да създадем добър работещ продукт.

Технологичният стек, който използваме, позволява решенията да живеят на различни по вид инфраструктури – на физически или виртуални машини. Да се използва Docker контейнер – зависи от текущата инфраструктура на клиента. Решенията работят върху Linux или Windows и с различни бази данни – Oracle, MySQL, PostgreSQL и др.

- Какви са предизвикателствата с киберсигурността?

- Информационната сигурност е застъпена широко в нашето портфолио и за нея може да се говори много. Заплахите стават все повече и по-опасни.

Една от по-новите ни услуги тук е Offsite Immutable Backup. Чрез нея получавате много сигурни архиви, защитени дори от ransomware атаки. Друга по-нова услуга е „Управление на уязвимостите“. Активното откриване и премахване на уязвимости е важна стъпка в повишаване на нивото на инфосигурността във всяка организация, като допълва защитата, осигурена от хардуерни и софтуерни разработки. Продължаваме да извървяваме и пенетрейшън тестове, в което имаме опит от много години. Те симулират реални атаки на хакери към системи, приложения и данни. Важно за клиентите е не просто да бъдат защитени, а да подсигуряват и непрекъсваемост на дейността си. Ние работим именно в тази посока и предлагаме пълна гама от услуги и продукти.

***

LIREX BG е водеща българска IT компания. С вече над 30 години опит във високотехнологичната индустрия, реализира цялостни решения и професионални услуги за организации от много сфери на икономиката. Разработва и имплементира различни системи, като голяма част от тях са персонализирани. Покрива широк спектър от потребностите на организациите от технологии, експертиза и ресурси в следните ключови области: IT среда, информационна сигурност, физическа сигурност и дигитализация.

Мартин Николов. Материалът е част от първия брой на специалното издание на списание „Мениджър“ – Tech Connect

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ