Повече от 40% от японските компании не планират да използват изкуствен интелект

Близо една четвърт от японските компании са вградили изкуствен интелект в бизнеса си, докато повече от 40% нямат планове да използват авангардна технология, показа проучване на Ройтерс.
В проучването, проведено за Ройтерс от Nikkei Research, са участвали 506 компании в периода 3-12 юли, като приблизително 250 фирми са дали отговори при условие за анонимност
Около 24% от респондентите са казали, че вече са въвели ИИ в бизнеса си, а 35% планират да го направят, докато останалите 41% нямат такива планове, което илюстрира различни степени на възприемане на технологичните иновации в корпоративна Япония.
Запитани за целите при приемането на ИИ във въпрос, позволяващ множество отговори, 60% от респондентите са казали, че се опитват да се справят с недостига на работници, докато 53% са отговорили, че се стремят да намалят разходите за труд. 36% са посочили като причина „ускоряване на научноизследователската и развойна дейност“.
Що се отнася до препятствията пред въвеждането на технологията, мениджър в транспортна компания е отбеляза „безпокойството сред служителите относно възможно намаляване на броя на работните места“.
Други пречки включват липса на технологична експертиза, значителни капиталови разходи и загриженост относно надеждността, показва проучването.
Проучването също така установи, че 15% от респондентите са преживели кибератаки през последната година, а 9% са имали бизнес партньори, които са претърпели кибератаки през същия период.
Запитани за щетите, 23% от тези, които сами са претърпели кибератаки или са имали бизнес партньори, които са били мишени, са отговорили, че бизнесът е бил временно спрян, а 4%, че са претърпели изтичане на информация.
Що се отнася до стъпките за подобряване на киберсигурността, 47% от респондентите са казали, че възлагат отбраната на външни изпълнители, докато 38% са отговорили, че имат вътрешни специалисти.
Жертвите на кибератаки през последните месеци включват известния издател Kadokawa, чийто случай накара правителството да работи за укрепване на мерките за киберсигурност.
Проучването също така показа, че половината фирми подкрепят промяната на закон, който предвижда съпрузите да използват едно и също фамилно име. Жените взимат фамилията на съпругата си в повече от 9 от 10 брака - практика, която според нейните противници отнема част от идентичността на жените и ги натоварва с маса документи, необходими за промяната.
Въпросът отново попадна в центъра на вниманието, след като бизнес лобито на Keidanren миналия месец поиска от правителството да позволи на женените лица да запазят фамилните си имена.
В проучването 50% от респондентите са посочили, че подкрепят такава законодателна промяна в сравнение с 11%, които са против.
„Настоящата система накърнява достойнството и свободата на хората – и особено на жените“, пише мениджър във фирма за машини.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Светът на парите: Кои страни в Европа ще имат най-високи нива на инфлацията през 2026 г.?
Финанси |Chevron търси диверсифициран подход към инвестициите в рафинерии
Компании |Япония наема Wood Mackenzie за оценка на проекта за втечнен природен газ в Аляска
Енергетика |Марките залагат на възраждане на лукса на модния подиум
Бизнес |Стартира най-голямото учение в България по линия на гражданска защита в рамките на НАТО
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Хороскоп |Атанас Зафиров за визитата си в Китай: Поканата беше чисто партийна
Политика |„Хамас“ обмисля американските предложения за спиране на огъня в Газа
Свят |Зелена вълна на борсите в Европа и Азия въпреки политическите сътресения
Финанси |Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Свят |Папа Лъв ХIV обяви 15-годишен компютърен специалист за светец
Свят |За втори път: Карлос Алкарас спечели титлата на Откритото първенство на САЩ по тенис
Спорт |Глобалните пазари през седмицата остават в очакване на вота на доверие в Париж
Финанси |

Коментари
Няма въведени кометари.