"Самозванци, мързеливци...": Служителите, използващи ИИ, се страхуват от репутационни щети
Използването на изкуствен интелект бързо се превръща в норма на работното място, но някои служители все още се притесняват, че ще получат критики или че ще понесат репутационни щети, ако колегите им разберат, че ползват технологията.
Фирмата за изкуствен интелект Anthropic и платформата за управление на работата Asana публикуваха нови доклад за състоянието на изкуствения интелект на работното място за 2024 г., в който участват 5007 специалисти в областта на знанията в САЩ и Обединеното кралство, за тяхното виждане относно приемането на изкуствен интелект на работното място, предава Си Ен Би Си. Работещите в областта на знанията могат грубо да бъдат описани като експерти с бели якички, които използват аналитични умения.
Установено е, че над една четвърт от анкетираните работници са загрижени, че ще бъдат възприемани като „мързеливи“, ако използват ИИ на работа. Други 23% казват, че се страхуват да не бъдат етикетирани като „самозванци“ за използването на изкуствен интелект. Трети споделят , че се притесняват, че изкуственият интелект ще замени напълно хората.
Това отчасти се дължи на факта, че компаниите не предоставят ясни насоки относно използването на ИИ на работното място, каза в интервю за Си Ен Би Си Ребека Хиндс, ръководител на лабораторията за иновации в работата на Asana.
„Тук започваме да виждаме страха от възприятието за мързел, страха от възприятието да се чувстваме като измамник най-вече, защото организационният контекст не е благоприятен за улесняване на среда, в която хората се чувстват овластени да използват ИИ“, каза Хайндс .
Като цяло включването на генеративния ИИ на работното място се увеличава, както в САЩ, така и в Обединеното кралство, според проучването.
В САЩ 57% от анкетираните работници използват генеративни AI инструменти всяка седмица, което значителен скок в сравнение с нивото от 46% само преди девет месеца. В Обединеното кралство 48% от работниците използват генеративни ИИ инструменти всяка седмица – в сравнение с 29% преди девет месеца.
Около 60% от работниците в САЩ и Обединеното кралство очакват да използват генеративен ИИ още повече през следващите шест месеца.
Високият процент на приемане до голяма степен се дължи на факта, че работниците виждат подобрена производителност, като 69% отчитат по-високи печалби в продуктивността.
Има нарастващ ентусиазъм сред работниците да включат ИИ в работата си, но те не се чувстват особено подкрепяни от своите компании.
Преобладаващите 82% от служителите казват, че тяхната организация не е предоставила никакво обучение за служителите за използване на генеративен ИИ. Тази липса на комуникация може да предизвика притесненията на работниците относно това дали е приемливо за тях да използват ИИ на работа.
В допълнение към включването на политики за изкуствен интелект, компаниите също трябва да обяснят как ИИ ще промени ролите на работниците, според Хайднс.
Също така има съществена разлика между ръководителите и техните подчинени относно възприятията за използването на ИИ.
Близо една четвърт от ръководителите казват, че тяхната компания има определен бюджет за инвестиране в инструменти за генеративен изкуствен интелект за служителите, но само 9% от служителите казват същото.
Освен това над две трети от ръководителите се чувстват ентусиазирани относно използването на ИИ на работното място, но само половината от работниците казват същото, като водещо в случая е опасението, че те може да бъдат заменени от технологията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
На днешната дата, 31 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Любопитно |Character.AI забранява достъпа на потребители под 18-годишна възраст
Технологии |САЩ получават отсрочка от Китай за редкоземните елементи, но не и отмяна
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Най-кратката притча за вярата
Техники за успех | Advertorial |Марк Твен публикува автобиографията си 100 години след смъртта си
Маркетинг | Advertorial |Как изглеждат бюрата на Стив Джобс, Бил Гейтс и Марк Зукърбърг?
Маркетинг | Advertorial |Българин в Италия спаси две жени от пожар
България | Advertorial |Необикновено червено Ferrari смая купувачите в Лондон
Маркетинг | Advertorial |На днешната дата, 31 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Колко струва един квадратен метър жилище в Алпите?
Икономика |Ключов доставчик на Starbucks в Швейцария вкуси горчивата реколта от митата на Тръмп
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.