Threads: Новата социална мрежа на Meta привлече 5 млн. потребители за 4 часа

Threads: Новата социална мрежа на Meta привлече 5 млн. потребители за 4 часа

Threads има за цел да надмине Twitter. Това заяви главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг по отношение на представената днес нова социална мрежа на компанията, предаде Си Ен Би Си.

Експерти казват, че Threads може да привлече потребители на Twitter, недоволни от последните промени в платформата.

Threads, която засега не е достъпна в Европейския съюз, позволява на потребителите да публикуват съобщения с до 500 символа и има много функции, подобни на Twitter.

Приложението е регистрирало  пет милиона регистрации през първите четири часа, съобщи Зукърбърг.

 „Безкрайно за предпочитане е да бъдеш атакуван от непознати в Twitter, отколкото да се отдадеш на фалшивото щастие на Instagram, което крие болката“, коментира шефът на Twitter Илън Мъск пускането на новото приложение.

На въпрос в Threads дали приложението ще бъде „по-голямо от Twitter“, Зукърбърг каза: „Ще отнеме известно време, но мисля, че трябва да има приложение за публични разговори с над 1 милиард души в него“.

„Twitter имаше възможност да направи това, но не успя. Надяваме се, че ние ще го направим.“

Конкурентите критикуваха количеството данни, които приложението може да използва, като в това число влизат здравни и финансови данни, данни за сърфиране и данни, свързани с самоличността на потребителите, според Apple App Store.

Threads вече е достъпно за изтегляне в над 100 държави, но не и на територията на ЕС поради регулаторни проблеми.

„Първоначална версия“

Meta, която притежава Facebook и Instagram, нарече новото приложение „първоначална версия“, с планирани допълнителни функции, включително възможност за взаимодействие с хора в други приложения за социални мрежи като Mastodon.

„Нашата визия с Threads е да вземем това, което Instagram прави най-добре, и да го разширим към текстови съобщения“, казаха от компанията преди старта на новата услуга.

Въпреки че Threads е самостоятелно приложение, потребителите влизат с акаунт в Instagram. Потребителското им име в Instagram се пренася, но има опция за персонализиране на техния профил специално за Threads.

Потребителите също ще могат да изберат да следват същите акаунти, които следват в Instagram, казват Meta.

Пускането на новото приложение идва след критики към бизнес практиките на Meta.

Миналата година бившата служителка на компанията Франсис Хауген разказа, че Meta е поставила „печалбите над безопасността“ и разкритикува начина, по който платформата модерира съдържанието.

Threads не е първата платформа, която се представя като алтернатива на Twitter. Такива са и Bluesky и Mastodon, но засега те изпитват затруднения в набирането на потребители.

Threads има значително предимство, тъй като е свързан с Instagram и стотиците милиони потребители, които вече са на тази платформа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ