Великобритания може да принуди Google да промени класиранията в търсачката и да предложи алтернативи

Британският орган за конкуренция и пазари (CMA) заяви, че може да принуди Google да класира бизнеси по-справедливо в резултатите от търсенето и да предлага алтернативни услуги на потребителите, предаде Ройтерс.
Това е първият опит на регулатора за използване на разширени му правомощия за надзор върху най-големите технологични компании в света.
CMA предлага да даде на Google „стратегически пазарен статус“, съобщи регулаторът днес. Това би му дало повече правомощия да се намесва в услугите за търсене, за да увеличи иновациите и икономическия растеж.
Ако бъде потвърдено през октомври, определянето на този статус може да принуди Google да подобри прозрачността за издателите, да опрости достъпа до конкурентни услуги за търсене – включително асистенти с изкуствен интелект, и да улесни преносимостта на данни до конкурентни платформи.
Google предупреди, че „наказателното регулиране“ може да го спре да въвежда нови функции и услуги във Великобритания и описа обхвата на съображенията на CMA като „широк и нефокусиран“.
„Пропорционалното, основано на доказателства регулиране ще бъде от съществено значение, за да предотврати ситуация, при която пътната карта на CMA се превръща в пречка за растежа в Обединеното кралство“, каза Оливър Бетел, старши директор по конкуренцията в Google.
Главният изпълнителен директор на CMA Сара Кардел заяви, че Google, който отговаря за повече от 90% от заявките за търсене във Великобритания, е донесъл огромни ползи за всички, но регулаторът е намерил начини да направи пазарите по-конкурентни и иновативни.
„Тези целенасочени и пропорционални действия биха дали на британските бизнеси и потребители по-голям избор и контрол върху начина, по който взаимодействат с услугите за търсене на Google, като в същото време ще отключат по-големи възможности за иновации в целия технологичен сектор на Обединеното кралство и икономиката като цяло“, каза тя.
Милиони британци разчитах на Google като портал към интернет и над 200 000 бизнеса зависят от рекламите на платформата, за да достигнат до своите клиенти, заяви регулаторът.
CMA, която придоби световна известност, когато Великобритания напусна Европейския съюз, има за цел да използва разширените си правомощия, за да обуздае силата на технологични гиганти като Google, Apple, Meta и Microsoft, без да задушава инвестициите или растежа.
Целенасоченият подход на CMA контрастира с по-широкото прилагане на цифровите регулации от страна на ЕС, тъй като Великобритания се стреми да балансира ограничаването на доминацията на технологичните гиганти с насърчаването на икономическия растеж след Брекзит.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.