Застрахователите се оттеглят от покритието на рискове, свързани с AI
Големи застрахователи се стремят да изключат рисковете, свързани с изкуствения интелект, от корпоративните полици, тъй като компаниите са изправени пред потенциални многомилиардни искове, които могат да възникнат от бързо развиващата се технология, съобщава Financial Times.
AIG, Great American и WR Berkley са сред групите, които наскоро са потърсили разрешение от американските регулатори да предлагат полици, изключващи отговорности, свързани с използването на AI инструменти, включително чатботове и агенти.
Нежеланието на застрахователната индустрия да предоставя цялостно покритие идва на фона на масовото внедряване на авангардната технология от компаниите. Това вече доведе до скъпи и неудобни грешки, като в случаите, когато моделите „халюцинират“ или измислят информация.
Едно от изключенията, предложено от WR Berkley, би забранило искове, свързани с „всяко реално или предполагаемо използване“ на AI, включително всеки продукт или услуга, продавани от компания, „включваща“ технологията.
В отговор на запитване от регулатора на застраховането в Илинойс относно изключенията, AIG заяви в документ, че генеративният AI е „широкообхватна технология“ и вероятността от събития, водещи до бъдещи искове, „вероятно ще се увеличава с времето“.
Застрахователите все повече разглеждат резултатите от AI моделите като твърде непредсказуеми и непрозрачни, за да бъдат застраховани, каза Денис Бертрам, ръководител на киберзастраховането за Европа в Mosaic. „Това е твърде голяма черна кутия.“
Дори Mosaic, специализиран застраховател на пазара Lloyd’s of London, който предлага покритие за някои AI-базирани софтуери, отказва да поема рискове от големи езикови модели като ChatGPT.
„Никой не знае кой носи отговорност, ако нещо се обърка“, каза Раджив Датани, съосновател на Artificial Intelligence Underwriting Company, стартъп за AI застраховане и одит.
Тези действия идват на фона на нарастващ брой грешки, причинени от AI. Wolf River Electric, соларна компания, заведе дело срещу Google за клевета и поиска поне 110 млн. долара обезщетение, след като твърди, че функцията AI Overview невярно е заявила, че компанията е съдена от главния прокурор на Минесота.
Миналата година трибунал нареди на Air Canada да уважи отстъпка, измислена от чатбота на обслужването на клиенти.
Миналата година британската инженерна група Arup загуби 200 млн. хонконгски долара (25 млн. долара), след като измамници използваха дигитално клонирана версия на висш мениджър, за да наредят финансови преводи по време на видеоконференция.
Ръководителят на киберзастраховането в Aon, Кевин Калинич, каза, че индустрията може да си позволи загуба от 400–500 млн. долара за една компания, внедрила агентен AI, който е дал грешни цени или медицински диагнози.
„Това, което не могат да си позволят, е ако доставчик на AI направи грешка, която доведе до 1000 или 10 000 загуби — системен, корелиран, агрегиращ риск“, добави той.
Халюцинациите на AI обикновено не попадат в стандартното киберпокритие, което се активира при нарушения на сигурността или поверителността. Така наречените полици за „грешки и пропуски“ в технологиите по-вероятно покриват грешки на AI, но новите изключения могат да ограничат обхвата на предлаганото покритие.
Ериксон Чан, директор „Информационни технологии“ в Zurich Insurance, каза, че когато застрахователите оценяват други грешки, причинени от технологии, могат „лесно да идентифицират отговорността“. За разлика от това, рискът от AI потенциално включва много различни страни, включително разработчици, създатели на модели и крайни потребители. В резултат на това потенциалното пазарно въздействие на рисковете, свързани с AI, „може да бъде експоненциално“, добави той.
Някои застрахователи се опитват да изяснят правната несигурност чрез така наречените „допълнения“ — изменения към полицата — за рискове, свързани с AI. Но брокерите предупреждават, че тези допълнения изискват внимателен преглед, тъй като в някои случаи това е довело до по-малко покритие.
Междувременно други застрахователни компании въведоха добавки, покриващи тясно дефинирани AI рискове — например чатбот, който се държи неконтролируемо.
Застрахователни брокери и адвокати казаха, че се опасяват, че застрахователите ще започнат да оспорват искове в съда, когато загубите, причинени от AI, значително се увеличат.
Аарън Льо Маркер, ръководител на екипа за застрахователни спорове в адвокатската кантора Stewarts, каза: „Вероятно ще е необходим голям системен инцидент, за да кажат застрахователите: чакайте, никога не сме имали предвид да покриваме този тип събитие.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.