Мариса Майер с ново правило за дизайна на приложения
В разговор от сцената на Световния икономически форум в Давос изпълнителният директор на Yahoo! Мариса Майер посочи, че с екипите й са решили да въведат ново изискване към разработчиците на приложения. То е свързано с дизайна. Всяко мобилно приложение трябва да бъде "бързо, готово за отговор и красиво".
В компанията вече прилагат към предложенията за интерфейс на апликации за смартфони и таблети "изискване на двете докосвания". Правилото е просто, обяснява Майер. Щом е в приложенеито, потребителят трябва да може да направи с него всичко, което иска, с до две докосвания. Ако са нужни повече, проектът се връща за преработване.
В новата книга за работата й "Мариса Майер и битката за спасяване на Yahoo!" става ясно, че бившата възпитаничка на Google е известна сред колегите си с подобни правила за опростяване, разказва Business Insider. Тя ги установила, докато отговаряла за потребителските отзиви за интерфейса на продукти на Google. Всеки продукт, който интернет гигантът представял, първо трябвало да бъде одобрен от нея.
Друго правило, което въвела в Google и прехвърлила в Yahoo, било правилото на 98%. Майер настоява хората й да проектират технологични продукти за начина, по който ще бъдат използвани тези продукти в 98% от случаите. За пример за такъв продукт тя сочи машината за копиране на Xerox. Машината прави и други неща като да съпоставя документи, да класифицира, да изпраща факсове. Но, ако отидеш до една такава и натиснеш големия зелен бутон на нея, правилното нещо, което очакваш, ще се случи - ксерокопирането. Това, което очакваш от машината най-вече.
Майер вярва, че всеки добър продукт трябва да има голям бутон за употребата си в 98% от случаите, разказва Никълъс Карлсън - авторът на новата книга за нея. В приложенията този бутон трябва да бъде мястото, в което потребителите кликват или докосват с пръст, след което се сдобиват с приятно, леко, просто преживяване.
Още: Нова книга за Мариса Майер излезе на американския пазар
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.