29 млн. лв. приходи от туристически нощувки

29 млн. лв. приходи от туристически нощувки

Приходите от нощувки в места за настаняване с над 10 легла през ноември 2015 г. достигат 29,2 млн. лв., което е с 0,8% повече в сравнение с ноември 2014 г. Регистрирано е увеличение на приходите от български граждани с 3,8%, докато тези от чужденци намаляват с 3,2%, показват данни на Националния статистически институт (НСИ).

През ноември 2015 г. в страната са функционирали 1901 места за настаняване с над 10 легла - хотели, мотели, къмпинги, хижи и други места за краткосрочно настаняване. Броят на стаите в тях е 53,3 хил., а на леглата – 107 хил. В сравнение с ноември 2014 г. общият брой на местата за настаняване (функционирали през периода) намалява с 1,2%, а на леглата в тях - с 2%.

Общият брой на нощувките във всички места за настаняване, регистрирани през ноември 2015 г., е 582,6 хил., или с 2,2% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година, като най-голямо намаление на нощувките (със 7,9%) се наблюдава в местата за настаняване с 1 и 2 звезди.

През ноември 2015 г. в хотели с 4 и 5 звезди са реализирани 65% от общия брой нощувки на чужди граждани и 32,1% - на българи. В местата за настаняване с 3 звезди са осъществени 31,8% от нощувките на български граждани и 24,8% - на чужденци, докато в останалите места за настаняване (с 1 и 2 звезди) те са съответно 36,1 и 10,2%.

Пренощувалите лица в местата за настаняване през ноември 2015 г. се увеличават с 3,1% в сравнение със същия месец на 2014 г. и достигат 314,9 хил. От всички пренощували лица 74,2% са българи, като по-голямата част от тях (65,5%) са нощували в места за настаняване с 1 и 2 или 3 звезди и са реализирали средно по 1,9 нощувки. Пренощувалите чужденци са 81,4 хил., като 67,7% от тях са нощували в хотели с 4 и 5 звезди и са реализирали средно по 1.9 нощувки.

Общата заетост на леглата в местата за настаняване през ноември 2015 г. е 18,5%, като намалява с 0,7 процентни пункта в сравнение с ноември 2014 г. Най-висока е заетостта на леглата в хотелите с 4 и 5 звезди – 25,5%, следвани от местата за настаняване с 3 звезди – 18,3%, и с 1 и 2 звезди – 13,4%.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ