КЗП с приемни за потребители в морските градове
И през този летен сезон Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще има приемни в някои от морските градове и курорти. Вече е започнала организацията на местата за прием на потребители с оплаквания. В приемните туристите ще могат да подават сигнали за нередности, за да бъде извършена своевременна проверка от контролния орган и за да получат консултация за правата им в различни ситуации.
Това заяви пред Дарик председателят на Комисията Димитър Маргаритов.
„Предстоящият летен сезон е най-голямата ни задача, тъй като се очаква да бъде по-силен в сравнение с миналата година", каза той.
По думите му проверките през 2016 г. трябва да бъдат повече, а информационните кампании за потребителите – по-сериозни.
Очаква се след около 10 дни да излязат резултатите на лабораториите, на които КЗП предостави взети в началото на седмицата проби от различни видове сирена. Шефът на КЗП посочи, че от гледна точка на здравето и изискванията на закона за млечното съдържание, има отношение и Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Ден след започналите проверки на КЗП, тя също е предприела действия.
„Всеки от тези два органа има много важна функция. Ние се произнасяме дали са налице нелоялни практики. Информацията върху етикета за съдържанието на вложените продукти трябва да е вярна. При наличие на нелоялна търговска практика, ние ще я забраним. Търговецът ще трябва или да влага в продукта написаното на етикета, или да напише на етикета това, което влага в продукта. Една такава забрана на нелоялна практика предпазва неограничен кръг хора от това да бъдат заблудени. А вече съвсем отделен е въпросът, който в случая е не по-малко важен – че тук тази заблуда и погрешна информация може да доведе и до рискове за здравето”, обясни Маргаритов.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.