Активите под управление на фондовете на паричния пазар в САЩ достигнаха рекордните 5,4 трлн. долара

Активите под управление на фондовете на паричния пазар в САЩ достигнаха рекордните 5,4 трлн. долара

Нетната стойност на активите на фондовете на паричния пазар в САЩ се повиши с 46,67 милиарда долара  за седмица, се казва в съобщение на Института за инвестиционни компании (ICI).

Активите възлизат на 5,39 трилиона долара, което според Financial Times е рекорд. В края на април цифрата беше под $5,3 трилиона, в началото на годината - около $4,8 трлн.. Около 4,5 трлн. долара сега са във фондове, фокусирани върху държавния дълг на САЩ.

Фондовете на паричния пазар увеличиха популярността си тази година, тъй като доходността на дълговите инструменти, особено на правителства, се повиши на фона на най-агресивната кампания на Федералния резерв за повишаване на лихвените проценти от десетилетия, отбелязва Financial Times.

Според инструмента за проследяване на инвестиционните потоци към фондове EPFR, притокът на средства във фондовете на паричния пазар от началото на май е около $146 млрд. Ако тези темпове се запазят, цифрата може да стане втората по големина от април 2020 г. за целия месец, посочва вестникът. През март 2023 г. притокът възлиза на 370 милиарда долара.

Междувременно резкият приток в началото на май най-вероятно се дължи на колапса на First Republic Bank, която имаше 93,5 милиарда долара депозити, коментира главният икономист на ICI Шели Антониевич.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ
Петролът поевтинява на фона на опасенията от задаваща се търговска война между САЩ и ЕС
Четири неща, които всяка B2B марка трябва да прави