Дистанционното преживяване My Fibank

Дистанционното преживяване My Fibank

Дистанционното преживяване My Fibank

Пазаруването вече е по-бързо, по-лесно и по-удобно от всякога, а заявяването и издаването на нова дебитна и кредитна карта е изцяло онлайн

С динамичното развитие на финансовите технологии и нарастващото търсене на дигитални решения от страна на потребителите банките в България не могат да си позволят да изостанат с дигитализацията си и неспирно разширяват обхвата на онлайн услугите. Една от основните насоки, към които банките са концентрирали дейността си, е подобряването на потребителското изживяване през техните платформи за дистанционно банкиране. За потребителите е важно да използват функционален и интуитивен интерфейс, чрез който най-лесно и бързо могат да достигат до търсените от тях продукти и услуги само чрез няколко клика в тяхното мобилно устройство. Това е и причината Fibank да търси най-добрия път за привличане на нови клиенти, които да получават бърза и сигурна възможност за използване на всички дигитални услуги, предоставяни от дистанционното банкиране Моята Fibank и мобилното приложение My Fibank.

Иновациите на фокус

С възможността всяко физическо лице изцяло онлайн да открие нова сметка с банкова карта и да създаде дистанционно банкиране за извършване на ежедневни банкови операции банките очакват нарастване на броя на потребителите, които биха предпочели да променят обслужващата си банка въз основа на пакета от предоставяни дигитални услуги, преференции и условия. Регистрацията в електронните канали изцяло онлайн привлича нови и текущи клиенти чрез сигурен и лесен стъпков процес в мобилното приложение My Fibank. Услугата предоставя следните възможности: заявка на банков пакет с преференциални условия, нова разплащателна сметка, банкова карта и регистрация за електронното банкиране My Fibank. Процесът включва освен заявка на банкови продукти и сигурен процес по идентификация на лицето и дистанционно подписване на документите чрез облачно базиран квалифициран електронен подпис (КЕП). Фокусът върху иновациите и дигиталните услуги на банките повишава не само тяхното удобство за използване, а затвърждава и сигурността на услугите, като това допълнително увеличава търсенето от потребителите. Така през последните години нараства и броят на новите клиенти, които избират да открият изцяло онлайн своите банкови сметки.

Ползите от технологичната конкуренция

През последните години банките са изправени пред нелесната задача да предложат и развият традиционните си услуги, така че да бъдат още по-гъвкави и бързи за изпълнение от и към крайния потребител. Така една от най-често използваните банкови услуги – прехвърляне на парични средства между различни банки в България, вече може да бъде изпълнена за секунди. Не е трудно да се открият предимствата на услугата Blink, която БОРИКА съвместно с водещите банки в България стартира успешно през миналата година. Fibank първа се включи и в услугата за нареждане на превод по мобилен номер Blink P2P, като през мобилното си банкиране клиентите на банката вече могат да нареждат преводи само чрез телефонния номер на получател в същата или в друга банка, без да е необходимо да въвеждат неговия IBAN.

Друга стандартна банкова услуга, която през последните години съвсем естествено промени традиционния си начин на използване, е банковата карта. Разплащането с карта онлайн или в магазин е вече част от ежедневието на всеки потребител. Развитието на онлайн индустрията и непрекъснатото разрастване на потреблението на услуги доведе до голям ръст в броя на картовите трансакции за всяка банка. Оказа се, че пластиката вече не е задължително условие, за да бъде разплащането винаги удобно и бързо за потребителя. Мобилното устройство е винаги предпочитано за извършване на разплащания. Първа инвестиционна банка предложи алтернатива на стандартната пластика, а именно виртуална дебитна и виртуална кредитна карта.

Виртуалната кредитна карта от Fibank представлява кредитна карта, заявена и издадена до минути, която се управлява изцяло чрез мобилното приложение My Fibank, без да има физически носител (пластика). Пазаруването по познатия начин както онлайн, така и при търговци вече е по-бързо, по-лесно и по-удобно от всякога, а заявката на нова карта е изцяло онлайн в мобилното приложение на My Fibank. Веднага след това клиентите могат да използват всички нейни предимства.

Дигитализация извън границите на стандартните финансови услуги

Банките не спират да търсят креативни начини да обслужват своите клиенти. За да бъдат конкурентни на изключително развитите финтех компании, те трябва да предоставят все повече услуги извън стандартните такива. Fibank вече няколко години се стреми към разширяване на нетрадиционните и нефинансовите услуги, които предлага в мобилното си приложение и онлайн банкиране.

Удобството на техните клиенти да закупят електронна винетка или да проверят валидността на тази, която са закупили, е вече част от най-често използваните услуги в мобилното банкиране. Стартирането и разработването на тези услуги е възможно благодарение на интеграции с приложни интерфейси (API) на партньори и трети страни. Банките ги използват все по-често съвместно с различни доставчици на услуги. Пример за това са всички транспортни услуги в приложението на Fibank.

Постоянното усъвършенстване и надграждане в системите за дистанционното банкиране разшириха границите на конкуренцията отвъд традиционните финансови институции. Това означава, че банките ще навлизат в нови зони в стремежа си за разширяване на портфолиото от продукти и услуги, носещи добавена стойност за клиентите или повишаващи клиентската удовлетвореност при ползването на текущите услуги. Банките ще диференцират своите предложения по начини, които се открояват пред потребителите с цел да стимулират устойчивото си развитие. „Дигитализиране“ обаче не е просто премахване на ръчни и хартиени процеси. Банките трябва да се потопят напълно в предефинирането на потребителското преживяване на клиента, като използват различни партньорства с трети страни за развитие на взаимодействията между различните бизнес сфери. Така те стават посредник на услуги, като предоставят единна платформа на клиентите си, в която да намерят това, от което имат нужда в ежедневните си разплащания. За да могат банките да направят това, те трябва да се срещат с клиентите си там, където се намират, на устройствата, които използват, независимо в коя точка на света се намират.

Алек Вучков. Материалът е публикуван в бр.5/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ