Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Глобалните вредни емисии от автомобилния транспорт могат да достигнат пик през 2025 г.

Емисиите на въглероден диоксид (CO₂) от автомобилния транспорт може да достигнат своя пик в световен мащаб през 2025 г. благодарение на бързия растеж на електрическите превозни средства и по-строгите нови регулации, заяви германския мозъчен тръст "Международният съвет за чист транспорт" (ICCT), предаде Франс прес.
ICCT изчисли, че емисиите от превозни средства ще достигнат около девет гигатона през 2025 г., което би било четвърт век по-рано спрямо предишните прогнози.
След това обаче обемът на емисиите ще намалее до 7,1 гигатона през 2050 г., изчислява ICCT в сценарий, базиран на екологични правила от август 2024 г.
Предишната прогноза на организацията, която използваше регулаторните условия през 2021 г., предвиждаше пик на емисиите от пътния транспорт чак през 2050 г.
По-бързият обрат може да се дължи на променящите се разпоредби на основните пазари, които изискват по-висок дял на превозни средства с нулеви емисии (ZEVs), включително на продажбите на автомобили с батерии, посочват от ICCT, като добавят, че напредъкът в броя на по-чистите превозни средства, които вече се движат по пътищата, е "подкрепен от намаляващите разходи за ZEV".
Немският мозъчен тръст обаче предупреждава, че отслабване на настоящите екологични стандарти за автомобилния транспорт може да доведе до забавяне на достигането на този пик на вредните транспортни емисии.
Европейският съюз, например, се съгласи да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., но критиките към плана нараснаха. Тази цел е поставена на атаки от затруднената автомобилна индустрия в Европа и се е превърнала в проблем на много крайнодесни политически партии в блока.
Увеличаването на глобалната автомобилна активност или забавянето на продажбите на ZEV може също да забави достигнаето на този пик, отбелязва ICCT.
Докато разликата между двата сценария, моделирани от мозъчния тръст, е значителна, годишните емисии ще трябва да паднат до 2,3 гигатона до 2050 г., за да се приведат в съответствие с Парижкото климатично споразумение. Споразумението за климата си постави за цел ограничаване на глобалното затопляне до доста под 2 градуса по Целзий над прединдустриалните нива - и до 1,5 °C , ако е възможно.
ICCT включва в своето моделиране всички емисии, свързани с автомобилния транспорт, включително производството на превозни средства и използването на гориво, отбелязва Франс прес, цитирана от БНР.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.