Глобалните вредни емисии от автомобилния транспорт могат да достигнат пик през 2025 г.

Глобалните вредни емисии от автомобилния транспорт могат да достигнат пик през 2025 г.

Емисиите на въглероден диоксид (CO₂) от автомобилния транспорт може да достигнат своя пик в световен мащаб през 2025 г.  благодарение на бързия растеж на електрическите превозни средства и по-строгите нови регулации, заяви германския мозъчен тръст "Международният съвет за чист транспорт" (ICCT), предаде Франс прес.

ICCT изчисли, че емисиите от превозни средства ще достигнат около девет гигатона през 2025 г., което би било четвърт век по-рано спрямо предишните прогнози.

След това обаче обемът на емисиите ще намалее до 7,1 гигатона през 2050 г., изчислява ICCT в сценарий, базиран на екологични правила от август 2024 г.

Предишната прогноза на организацията, която използваше регулаторните условия през 2021 г., предвиждаше пик на емисиите от пътния транспорт чак през 2050 г.

По-бързият обрат може да се дължи на променящите се разпоредби на основните пазари, които изискват по-висок дял на превозни средства с нулеви емисии (ZEVs), включително на продажбите на автомобили с батерии, посочват от ICCT, като добавят, че напредъкът в броя на по-чистите превозни средства, които вече се движат по пътищата, е "подкрепен от намаляващите разходи за ZEV".

Немският мозъчен тръст обаче предупреждава, че отслабване на настоящите екологични стандарти за автомобилния транспорт може да доведе до забавяне на достигането на този пик на вредните транспортни емисии.

Европейският съюз, например, се съгласи да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., но критиките към плана нараснаха. Тази цел е поставена на атаки от затруднената автомобилна индустрия в Европа и се е превърнала в проблем на много крайнодесни политически партии в блока.

Увеличаването на глобалната автомобилна активност или забавянето на продажбите на ZEV може също да забави достигнаето на този пик, отбелязва ICCT.

Докато разликата между двата сценария, моделирани от мозъчния тръст, е значителна, годишните емисии ще трябва да паднат до 2,3 гигатона до 2050 г., за да се приведат в съответствие с Парижкото климатично споразумение. Споразумението за климата си постави за цел ограничаване на глобалното затопляне до доста под 2 градуса по Целзий над прединдустриалните нива - и до 1,5 °C , ако е възможно.

ICCT включва в своето моделиране всички емисии, свързани с автомобилния транспорт, включително производството на превозни средства и използването на гориво, отбелязва Франс прес, цитирана от БНР.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ
Времето: Посрещаме астрономическата зима със слънце на запад и дъжд на изток
Епизодите на „екстремно топене“ ускоряват загубата на лед в Арктика
КЗП състави над 30 акта за нарушения за необосновано повишаване на цените
Boeing иска отмяна на правилата за емисии, за да продаде още 35 товарни самолета 777F