Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Колонката на Visa: Българите все повече се обръщат към дигиталните разплащания
Липсата на POS терминал особено остро се усеща на пазари и базари, при фризьор, бръснар, козметик, в такси, при лекар, зъболекар или физиотерапевт
Най-новите проучвания на Visa показват, че банковата карта заема второ място (54%) сред предпочитаните методи за разплащане от българите, а парите в брой продължават да държат първа позиция с 67%. Като основна причина да се избира плащане в брой 38% от анкетираните посочват отсъствието на възможност за дигитална трансакция в магазина или пункта за услуги.
Магазините, които осигуряват възможност за дигитални методи на разплащане, се възприемат положително от българските потребители – близо 41% от анкетираните смятат, че те са съвременни, а 42% от тях – че са ориентирани към клиента. Една пета от анкетираните пък посочват, че са си тръгвали от хранителен магазин, тъй като липсва възможност за покупка с карта. Особено остро липсата на дигитални разплащания се усеща на пазари и базари, при фризьор, бръснар, козметик, в такси, при лекар, зъболекар или физиотерапевт.
Потребителите биха искали да могат да плащат с електронни средства на все повече места, като тези очаквания се развиха значително по време на пандемията. Затова инициативите, които помагат на малките и микропредприятията да станат част от дигиталната икономика, придобиват сега още по-голямо значение. Програмата „България БезБрой“ на Visa e насочена именно към дигитализацията на малките и средните предприятия, които са гръбнакът на нашата икономика. Необходимо е да продължим да инвестираме в дигитални технологии и да ги ускоряваме, а не да забавяме темпото, докато излизаме от пандемията и се намираме в условия на икономическа и енергийна уязвимост.
За да останат конкурентоспособни и да процъфтяват в условията на глобалната дигитална икономика, те трябва да се погрижат да предлагат методите за разплащане, които клиентите им предпочитат. Дребният бизнес се нуждае от експертна подкрепа, за да се ориентира в бързо променящата се среда, както и да познава възможните решения, които могат да му помогнат да осъществява електронни плащания и да посреща нуждите на клиентите си бързо, удобно и сигурно. Visa има опита и може да помогне на малките и средните предприятия да извлекат максимална полза от преминаването на бизнеса им в онлайн пространството. Във Visa вярваме, че когато малките и средните предприятия успяват, печелят всички.
Малките и средните предприятия съставляват повече от 90% от световния бизнес и осигуряват от 50% до 60% от световната заетост. Visa идентифицира тяхното изключително важно значение за икономиката и рисковете, пред които са изправени, затова насочи много от ресурсите си към тях.
В Чешката република, Полша и Словакия Visa работи с правителствата, за да предостави на малкия бизнес достъп до безконтактни приемни терминали и софтуер безплатно за първите 6 до 12 месеца. Програмата „Полша без пари в брой“, която предлага безплатен достъп до технологията за дигитални плащания на най-малките фирми, е пример за успех. Досега програмата е обхванала 350 хил. предприятия. Това означава, че повече от всеки втори предприемач има инсталиран POS терминал.
Красимира Райчева, мениджър на Visa за България
Материалът е публикуван в бр.4/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.