Компаниите бързат да емитират облигации преди изборите в САЩ, обемът им стигна $806 млрд.

Компаниите бързат да емитират облигации преди  изборите в САЩ, обемът им стигна $806 млрд.

Много компании бързат да наберат заемни средства на пазара на облигации преди президентските избори в САЩ през ноември, съобщава в. Financial Times. Според оценки на LSEG от началото на годината обемът на емитираните доларови облигации вече е достигнал $806 млрд. Това е с 40% повече от същия период на миналата година и максимум от 1990 г. насам.

Банкери и инвеститори казват, че компаниите правят това на фона на ниски спредове- разликата между доходността на американските корпоративни и държавни облигации, които сега са сред най-ниските от години.

В същото време перспективата за избори допълнително тласка компаниите да емитират облигации сега, а не следващата година, когато корпоративните заеми потенциално могат да станат по-скъпи. „Сега сме с около два месеца пред нормалното темпо на емитиране.  Вярвам, че движещата сила зад всичко това са изборите,", коментираТеди Ходжсън, съдиректор на отдела за пазари на корпоративни облигации на Morgan Stanley.

Освен това много инвеститори отбелязват, че сега емитентите искат да се възползват от настоящата пазарна ситуация пред Федералния резерв, който се очаква да започне цикъл на понижаване на лихвените проценти в средата на годината, отбелязва още Financial Times.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Chevron търси диверсифициран подход към инвестициите в рафинерии
Политическа криза във Франция: Правителството на Байру падна след загубен вот на доверие
На днешната дата, 9 септември. Световен ден на красотата
Времето: Слънчево с временни увеличения на облачността
Петролът поскъпва след решението на ОПЕК+ за умерено увеличение на добива и опасенията за доставките от Русия
Стартира най-голямото учение в България по линия на гражданска защита в рамките на НАТО
Най-голямата грешка на предприемачите, когато говорят за своя продукт