Мобилно банкиране 2.0

Мобилно банкиране 2.0

Еталонът за иновации в сферата на банковите операции My Fibank вече е с нови функционалности

Управлението на личните финанси за много от нас е немислимо без мобилно приложение. Разчитаме на незабавно уведомяване чрез push нотификации при направени покупки, при постъпления, както и при други важни събития, свързани с нашите средства. За секунди нареждаме преводи към близки или във връзка с важни покупки. И тук не се съобразяваме с някогашните времеви ограничения – услугите вече са денонощно достъпни за нас.

Дигитализираме своите кредитни и дебитни карти и заплащаме лесно и удобно със смартфон или смарт часовник. Знаем, че сигурността е в ръцете ни и можем да управляваме лимити на банкови карти, както и канали и локации за разплащане (АТМ, ПОС, България, Европа и др.). Свикнали сме битовите ни сметки да се заплащат автоматично от приложението в определен лимит, както и ежегодно следим и заплащаме нашите местни данъци и такси. При нареждане на валутни преводи разчитаме на преференция във валутния курс в зависимост от сумата, а когато посещаваме банковия офис, спестяваме ценно време с предварително заявени и наредени касови операции. Получаваме новоиздадени или преиздадени банкови карти с куриер на удобен за нас адрес. С течение на времето тези услуги са се превърнали в част от ежедневието ни и с тях трудно бихме могли да се разделим.

Пример за подражание

От години мобилното приложение My Fibank е еталон за иновации в сферата на банковите операции и предоставяне на богати възможности за ежедневно банкиране. Доколкото гореизброените функционалности са част от предложението за крайните клиенти отдавна, развитието на стратегията за дигитализация на Първа инвестиционна банка доведе до внедряване на нови полезни, удобни и желани от клиентите продукти, които поетапно се превръщат в новия стандарт за мобилно банкиране.

В търсене на комплексното и максимално удобно клиентско преживяване екипите по продуктов инженеринг на Fibank надградиха мобилното приложение My Fibank с възможности за незабавно издаване на виртуални дебитни и кредитни карти Visa и Mastercard без физическа пластика. Всички карти са достъпни за дигитализиране и ползване веднага след издаването им, което е в пряка зависимост с очакванията на клиентите за бързо и лесно получаване и ползване на желаните продукти. Откриването на сметки и депозити на момента през мобилното приложение My Fibank, вкл. откриването на иновативната Златна сметка (сметка в безналично злато, XAU), улесни значително потребителите, имащи нужда от нова сметка, и разшири набора от практични функционалности на приложението. В незабавно се превърна и откриването на банкови пакети за ежедневно банкиране в приложението – само с няколко бутона клиентите могат да се сдобият с богат набор от услуги в рамките на пакета „Моят Избор Онлайн“ срещу изгодна месечна такса, а клиентите до 31-годишна възраст могат да се възползват от младежкия пакет Digital Me+ срещу още по-изгодни условия, отново в рамките на секунди.

Бързина и удобство

За клиентите на Fibank са важни бързината и удобството, но и стойността на услугата.   Използвайки мобилното приложение My Fibank, те имат възможността да си спестят до 75% от стандартните такси и комисиони при управлението на личните им финанси. Заплащането на битовите сметки през приложението на Fibank е напълно безплатно за клиентите.

Надграждането на функционалности, свързани с картовите разплащания, традиционно е търсена и желана новост от клиентите. В края на 2022 г. мобилното приложение My Fibank се надгради с ключова функционалност по разсрочване на плащания по кредитни карти в няколко стъпки. Това стана след внедряване на подходящ, удобен и лесен за използване канал за отлагане на плащане по модела на Buy Now – Pay Later популярните решения на пазара.

Друга група от онлайн възможности, които доскоро бяха непознати за банковите приложения, но вече са факт в My Fibank, е разделът „Транспортни услуги“. Той създава редица удобства, свързани с нашите превозни средства. Сред тях са закупуване на електронна винетка от сметка или с карта, проверка на валидност на винетка по запазен автомобил, бързо и лесно закупуване на маршрутна карта (Route Pass) за националната пътна мрежа. При изтичане на нашата електронна винетка приложението ни напомня чрез нотификация, за да можем да предвидим закупуване на нова при евентуално пътуване. Надграждането на раздела „Транспортни услуги“ се очертава като постоянен процес с очаквани нови продукти като заплащане на компенсаторни такси (глоби при липса на винетка), плащане на такси за паркинг зони, автомобилни застраховки и редица други.

Поглеждайки към 2023 г. и напред, очакванията за развитие на банковите мобилни приложения са оптимистични и изпълнени с интересни нови функционалности. Новости като плащания по мобилен телефон за целия финансов сектор в България (базирани на незабавни плащания Blink чрез БОРИКА), изцяло обновен и клиентоориентиран дизайн на мобилното приложение и богат набор от нови инвестиционни възможности са само част от планираните продукти и услуги в My Fibank.

Стъпвайки върху солидния фундамент от познание и компетенция в традиционните банкови услуги, надграждайки предложенията към клиенти с иновативния дух на финансовите технологии и винаги базирайки се на очакванията и обратната връзка от широката клиентска база, мобилното приложение My Fibank утвърждава позицията си като един от лидерите в сферата на мобилното банкиране.

Стефани Попова. Статията е публикувана в бр.1/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ