4,2% органичен ръст отчете Nestle за 2015

4,2% органичен ръст отчете Nestle за 2015

4,2% органичен ръст и 2,2% реален вътрешен ръст за 2015 година отчете хранителният гигант Nestle.

Приходите на компанията са паднали с 39% до 9,1 милиарда франка през 2015, което се дължи предимно на продажбата на част от дела й в козметичния бизнес на L'Oreal през 2014.

Силната швейцарска валута също е оказала негативно влияние.

Ръстът на годишните продажби – 4,2% – на организацията, чиито марки включват KitKat и Nescafe, не е успял да оправдае очакванията.

Компанията очаква търговската среда от миналата година да се запази и през 2016, а органичният ръст да е сходен на този през 2015.

Коментарът удари акциите на Nestle s 3%, съобщи BBC.

“Условията са тежки. Маржовете на печалбата са подложени на натиск, тъй като компаниите не могат да вдигат цените, а продуктивността спада“, заяви Коен де Леус, главен икономист на KBC в Брюксел.

Представянето на Nestle в Азия „пострада сериозно“ от изтеглянето на пастата Maggi от индийския пазар след забрана, наложена от местната служба по безопасност на храните.

Пастата започна да се връща по щандовете чак през ноември, миналата година

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ