НСИ: Разходите на работодателите за заплати са нараснали с 15,8% за година

НСИ: Разходите на работодателите за заплати са нараснали с 15,8% за година

Общите разходи на работодателите за един отработен час са нараснали с 15.1% през третото тримесечие на 2023 г. спрямо същия период на миналата година, а разходите за заплати  - с 15,8 на сто. Това показват предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ). 

Увеличението на разходите за труд в индустрията през третото тримесечие е с 16,6% спрямо година по-рано, в сферата на услугите - с 13,9%, а строителството  - със 17 на сто.

По икономически дейности през периода юли - септември 2023 г. най-висок ръст на общите разходи за труд в България спрямо същия период на 2022 г. е регистриран в икономическите сектори "Образование" - ръст с 21,9%, "Хотелиерство и ресторантьорство" - скок с 18,8% и в "Транспорт, складиране и пощи" - със 17,4 на сто.

По икономически сектори изменението на разходите за възнаграждения спрямо третото тримесечие на 2022 г. варират от повишение с цели 23,8% в сектор "Образование" до повишение с едва 7,6% в "Други дейности".

България е била на пето място сред страните в Европейския съюз (EС) с най-голямо увеличение на разходите за почасови възнаграждения през второто тримесечие на 2003 г. на годишна основа. На първо място е Унгария (+17,3 на сто), следвана от  Хърватия и Словения (+14,5 на сто за всяка), Румъния (+ 14,4 на сто) и България (+14,2 на сто),  показват данните на Евростат.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
Испанската полиция откри 20 млн. евро в стените на дома на бившия шеф за борба с измамите и прането на пари
Деветият принцип на Тойота  
ПП-ДБ внесоха жалба в КС, искат повторно преброяване на вота във всички секции
Цитат на деня
Пълен контрол: Републиканците спечелиха мнозинство и в Камарата на представителите
Акция „Моби Дик”: Европрокуратурата разследва ДДС измами за 520 млн. евро, има заповеди за арести и у нас
„Весело и светло": Как търговците се подготвят за амбициозните купувачи по празниците