Разчистете работното място и мислите си

Разчистете работното място и мислите си

Нужни са много качества и упоритост, за да започнете да управлявате добре времето си. Усвоите ли тази важна част от дейността си, ставате много по-ефективни, можете да отделите по-голямо внимание на работата и на близките си хора. Но както във всяка дейност и тук допускаме редица грешки, много неща ни пречат или ни се изплъзват. Точно за тях разказват колегите от Harvard Business Review.

И така, нека видим тяхната своеобразна класация на проблемите, които ни пречат в тайм мениджмънта:

1. Хаотична и шумна работна среда

2. Зле организирано работно място

3. Склонност да отлагате работата, която трябва да свършите сега

4. Неефективни срещи и ненужни пътувания

 

И колегите предлагат някои решения.

При първия проблем уточняват, че се появява в дейности, където много хора работят на едно място, или има машини, или самия процес изисква чести прекъсвания. Най-важното тук е да не позволявате на потока да ви влече. Трябва да бъдете гъвкави, да се научите да се изолирате от околните и да сте съсредоточени върху задачите на деня. Така ще знаете какво трябва да свършите и ще се опитате да го приключите в рамките на работното време.

При втората точка в класацията хората от Harvard описват компании, в които фирмената култура включва отворена комуникация, непрестанна работа в екип и чувство за непрекъснат обмен на идеи и енергия. Такава среда може да бъде много вълнуваща. Но истината е, че е силно разсейваща. Затова те препоръчват повече дисциплина и ограничаване на непродуктивните контакти с колегите.

При третия проблем авторите на публикацията подчертават, че въпреки, че всички непрекъснато делегираме, има задачи, които сами трябва да свършим. Това трябва да стане приоритет за нас и докато не приключим, не бива да се прехвърляме към нещо друго. Борете се с желанието си постоянно да отлагате. Така само усложнявате работата си, ако не и тази на колегите.

И няколко думи за ненужните срещи и пътувания. Не, не бива да сме винаги много любезни - трябва да сме твърди в отбиването на някои от тях. Така ще си освободим време за най-важните задачи.

И не на последно място не забравяйте, че разчистването на вещите помага да разчистите и мислите си.  Желаем ви успех!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Lexus използва генеративен изкуствен интелект за нов празничен спот
Проруски хакери твърдят, че са извършили кибератака срещу Френската пощенска служба
На днешната дата, 25 декември. Рождество Христово, Коледа
Зеленски: Последният мирен план предвижда възможно изтегляне на Украйна от изтока
Венецуела обвинява САЩ в „изнудване“ за конфискуването на петролни танкери
САЩ отказаха визи на бивш еврокомисар и други лица заради правила в социалните мрежи
Археолози: Древен „воден култ“ е изградил монументи, по-стари от Стоунхендж