Празни магазини в големите градове. Моловете погълнаха бутиците

 Празни магазини в големите градове. Моловете погълнаха бутиците

Търговията не е това, което беше. Празни витрини и все повече свободни магазини. Потреблението продължава да пада. Осем поредни месеца - от август 2013 г. до март 2014 г. статистика отчита дефлация. Цените на дрехите и обувките намаляват, а на храни, алкохол и цигари остават на почти едно и също равнище с леки колебания. Модерните търговски центрове се оказаха по-конкурентни и успяха да привлекат модните брандове и търговците на дребно от улицата. За разлика от собствениците на магазини, тези на моловете се оказаха по-сговорчиви, предлагайки по-изгодни условия на наемателите.

Съчетано с повечето посетители на едно място, това накара немалка част от търговците да се преместят. Допълнителен натиск върху освобождаването на магазините от центъра на големите градове оказва и развитието на онлайн търговията, която по данни на НСИ расте с около 20% на година.

Предприетите мащабни ремонти за подобряване на публичната среда, които се правят с европейски средства през последните години, също допринесе за бягството на дребните търговци в посока към търговските центрове.

Лили Границка, целият текст в новия брой на „Мениджър”

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
На днешната дата, 13 юли. Рождениците днес
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?
Рейтингова агенция Scope очаква ръст на германският дълг до 74% от БВП до 2030 г.