Празни магазини в големите градове. Моловете погълнаха бутиците

 Празни магазини в големите градове. Моловете погълнаха бутиците

Търговията не е това, което беше. Празни витрини и все повече свободни магазини. Потреблението продължава да пада. Осем поредни месеца - от август 2013 г. до март 2014 г. статистика отчита дефлация. Цените на дрехите и обувките намаляват, а на храни, алкохол и цигари остават на почти едно и също равнище с леки колебания. Модерните търговски центрове се оказаха по-конкурентни и успяха да привлекат модните брандове и търговците на дребно от улицата. За разлика от собствениците на магазини, тези на моловете се оказаха по-сговорчиви, предлагайки по-изгодни условия на наемателите.

Съчетано с повечето посетители на едно място, това накара немалка част от търговците да се преместят. Допълнителен натиск върху освобождаването на магазините от центъра на големите градове оказва и развитието на онлайн търговията, която по данни на НСИ расте с около 20% на година.

Предприетите мащабни ремонти за подобряване на публичната среда, които се правят с европейски средства през последните години, също допринесе за бягството на дребните търговци в посока към търговските центрове.

Лили Границка, целият текст в новия брой на „Мениджър”

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол, за да наложи санкции
На днешната дата, 14 септември. Кръстовден
Археолози се борят да спасят артефакти от Газа, застрашени от израелски атаки
5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Аржентина заплаши с мерки срещу добива на петрол на Фолклeндските острови от израелска компания
Джо Байдън изпитва проблеми с набирането на средства за президентската си библиотека
Как да се откроите в препълнените пощенски кутии на клиента?
ИПИ: 10% от зрелостниците с резултат под "среден 3" на матурата по български и литература