Започна предизборната кампания за вота на 2-ри април
Започна предизборната кампания за предсрочните парламентарни избори на 2-ри април. Тя ще продължи до 24:00 ч. на 31 март. 1 април е отреден за ден на размисъл.
В изборите за народни представители ще участват 21 политически формации - 14 партии и 7 коалиции. От Инициативни комитети са издигнати двама независими кандидати – Веселин Марешки и Милен Милев.
Предизборната кампания се води на български език. Гражданите, партиите, коалициите, инициативните комитети, кандидатите и застъпниците имат свобода на изразяване и на предизборна агитация в устна и писмена форма на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги.
Кампанията в медиите се води в печатни издания, в такива разпространявани чрез електронната съобщителна мрежа и в онлайн новинарски услуги и информационни агенции. Не са медийни услуги социалните мрежи - Фейсбук, Туитър и други, както и личните блогове. При излъчване, публикуване и разпространение на платени форми на отразяване на предизборната кампания доставчиците на медийни услуги ги отделят чрез визуален, звуков или аудио-визуален знак, който съдържа надпис или звуково съобщение, че материалът е платен.
Предизборните събрания са публични. За реда при провеждането им отговарят организаторите и органите на МВР.
По време на предизборната кампания кандидатите, партиите, коалициите и инициативните комитети могат да изготвят и разпространяват плакати, обръщения и други агитационни материали, като на всеки агитационен материал задължително се отбелязва от чие име се издава. Агитационните материали се поставят на определени от кмета на общината/района/кметството места, както и на сгради, огради и витрини, но след разрешение на собственика или управителя на имота.
Забранено е разпространяване на агитационни материали, които накърняват добрите нрави, честа, достойнството и доброто име на кандидатите за депутати.
В агитацията не могат да се ползват герба и знамето на Република България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения, като религиозните ритуали не са агитация. А такава не може да има в държавния и общински транспорт и в държавните и общински учреждения и фирми. В търговската реклама също не трябва да има политически внушения.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Министърът на финансите на САЩ: Китай одобри сделката за TikTok
Компании |Как богатите увеличават глобалните вредни емисии, дори когато ги намаляват у дома
Свят |Американските производители на кафе харчат запасите си в очакване на търговска сделка с Бразилия
Бизнес |Парламентът увеличи с две години пределната възраст за служба в армията ни
Политика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.