ЕС забранява вноса на продукти, водещи до обезлесяване

ЕС забранява вноса на продукти, водещи до обезлесяване

ЕС постигна споразумение за забрана на няколко продукта, за които се смята, че са основни фактори за обезлесяване. Сред тях са кафе, какао и соя, обяви Европейската комисия, цитирана от АФП и БНР. 

"Новият закон ще направи така, че ключови стоки на пазара (на ЕС) вече да не допринасят за обезлесяването и деградацията на горите в ЕС и другаде по света. Когато новите правила влязат в сила, всички съответни компании ще трябва проявяват стриктна бдителност, ако предоставят продукция за европейския пазар", обяви Еврокомисията, която похвали решението, постигнато през изминалата нощ от страните членки и от Европейския парламент. 

Забранените продукти, сред които палмово масло, месо, соя, кафе, какао, дървесина и гума, са идентифицирани като "причинители на обезлесяване", ако идват от такива земи след декември 2020 г.

Компаниите вносители ще трябва да показват, че тяхната продукция идва от земя, която не е подложена на обезлесяване и да доказват "точна географска информация". Неспазването на забраната може да доведе до глоби до 4% от оборота на компания в страна от ЕС. Търговците ще имат 18 месеца да приложат правилата, предава Ройтерс.

Някои държави разкритикуваха плана на ЕС, като посланици от Бразилия, Индонезия, Колумбия и Малайзия са сред онези, които писаха на лидерите на ЕС през юли, наричайки правилата "наказателни по природа" и скъпи за развиващите се нации. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?