Нова концепция: Zara отваря магазин в китайски град с кафене и студио за създаване на съдържание

Нова концепция: Zara отваря магазин в китайски град с кафене и студио за създаване на съдържание

Притежаваният от Inditex търговец на дребно за бърза мода Zara отвори водещ магазин в нов стил в източния китайски град Нанкин като част от глобалния си стремеж да съкрати слабо представящите се магазини и да удвои по-големите търговски формати, предава Ройтерс

Испанската компания е въвела повече цифрова интеграция и пространства, предназначени да насърчат купувачите да прекарват повече време в магазина, като новите функции ще бъдат изпробвани в Китай, преди да реши дали да ги разшири на други пазари.

Необходимостта от съживяване на търговската мрежа на Zara е особено очевидна в Китай. Мултинационалните марки, насочени към потребителите от средната класа в страната, бяха притиснати от по-широкото забавяне на разходите, както и от засилената конкуренция от страна на местни марки с пъргави вътрешни вериги за доставки и силно дигитално присъствие.

На площ от 2 500 кв. м (26 909 кв. фута), обхващащ два етажа, магазинът Zara в централния бизнес район на Нанкин - Синджиекоу включва салон за частни изживявания, допълнен със зона за отдих и персонални съблекални.

Освен това има "fit check" студио с множество камери и настройки за осветление, където клиентите могат да заснемат собствено видео съдържание и да го изтеглят директно на телефоните си. И двете са достъпни за резервиране чрез популярното приложение за социални съобщения WeChat.

На долния етаж е представена и първата концепция за кафене Zacaffe извън Испания.

Това не е първият път, когато Zara експериментира с нови концепции в Китай, преди да ги изнесе на други пазари. Нейната популярна поредица от стрийминг предавания за пазаруване в Douyin, китайската версия на TikTok, миналата година накара марката да експериментира с подобни предавания на живо в Европа и САЩ.

През последните няколко години Inditex свива отпечатъка на своите магазини в световен мащаб, като се стреми да оптимизира търговското си пространство, фокусирайки се върху водещи търговски обекти на първокласни места и увеличаване на онлайн продажбите.

През 2019 г. Inditex имаше 570 магазина в Китай, най-големият физически отпечатък след Испания. Този брой е спаднал до 132 към 31 януари тази година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 15 юли. Имен ден празнуват Владимир, Владимира, Влади, Владо
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Тръмп обяви оръжие за Украйна за милиарди и заплаши Русия с мита от около 100%, ако до 50 дни няма споразумение
България е сред най-засегнатите от климатичните промени държави в Европа
Преходът към еврото вече започна: Левовите банкноти в обращение намаляват с 6% от началото на 2025 година
Върховният съд на САЩ даде зелена светлина за закриване на министерството на образованието
Великите слушатели използват три думи, за да пробият защитната черупка на събеседниците си
Годишната инфлация в България се ускори до 4.4%