Умни очила се борят с цветната слепота

Умни очила се борят с цветната слепота

Група от американски инженери разработват „умни” очила, които могат да помогнат на хората с цветна слепота да идентифицират и по-добре да разграничават цветовете, съобщава VentureBeat, цитиран от Фокус. Стартиращата компания, която се занимава с проекта, се нарича EnChroma и е получила първоначалното си финансиране от Националния здравен институт на САЩ. 

Според интернет страницата We Are Colorbling (в превод “Ние имаме цветна слепота”) около 8 процента от мъжкото население на планетата има цветна слепота. За някои хора с такова зрение, шофирането е изключително трудно, тъй като не могат да различат светлините на светофарите. Бившият главен редактор на технологичната секция на New York Times, който започна работа в Yahoo Дейвид Пог има цветна слепота и е изпробвал очилата. Той няма проблеми със шофирането, но не вижда тъмно зелено и тъмно червено. „В градини, пълни със зелени листа и растения изведнъж се появиха различни оттенъци на зеленото. Където и да погледнех, изскачаха различни червени неща”, пише Пог. „Имах странното чувство, че виждам червени и зелени полета в периферията на зрението си.”

Според говорител на EnChroma хората, които носят очилата й имат подобрение до 30 процента на способността си да идентифицират цветове и 70 процента подобрение в разграничаването на цветове. Очилата са създадени за носене на открито при силна светлина, а не в затворени помещения. Не са подходящи за работа, четене или гледане на видео на компютърни екрани. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
На днешната дата, 13 юли. Рождениците днес
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?
Рейтингова агенция Scope очаква ръст на германският дълг до 74% от БВП до 2030 г.