Tech БРОЙ /// Мениджър 12/24

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Никой не знае, че си хладилник

Дори ако се стигне до суперинтелект, надминаващ човешкия, вероятността той да бъде използван срещу човечеството е много малка

Автор:

Тодор Колев, основател и член на УС на кооперация „Комрад Кооператив“

Никой не знае, че си хладилник

Никой не знае, че си хладилник

Дори ако се стигне до суперинтелект, надминаващ човешкия, вероятността той да бъде използван срещу човечеството е много малка

Никой не знае, че си хладилник
quotes
Въпреки популярността си в корпоративния свят и стартъп средите терминът „подривна иновация“ често бива неразбран. Клейтън Кристенсен, който въвежда понятието, е бил съветван от колеги да го преименува на „Ефекта на Кристенсен“, тъй като думата „подривно“ носи твърде много конотации. Какво всъщност представлява подривната иновация? Това е процес, при който привидно по-прости продукти успяват да изместят утвърдените лидери, създавайки напълно нови пазари. Вместо да се конкурират директно със съществуващите решения, тези продукти се насочват към хора, които до момента не са имали достъп до подобни възможности. Първоначално те предлагат само основни функции, но с времето стават все по-добри. В този момент големите компании обикновено се изтеглят към високия си сегмент клиенти, като позволяват на новите играчи да превземат пазара от долу нагоре. Класически пример за подривна иновация е транзисторното радио. Когато Sony пуска своите портативни радиоприемници през 50-те години на миналия век, те не се опитват да привлекат аудиофилите със скъпи лампови системи. Вместо това се насочват към нова аудитория – тийнейджърите. За тях дори радио с леко метален звук е много по-добро от ника...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg