MediaBoard.bg е нов инструмент за управление на брандове

MediaBoard.bg е нов инструмент за управление на брандове

MediaBoard.bg е нов инструмент за управление на брандове. Платформата покрива над 1500 медии, блогове, форуми, социални мрежи и други онлайн източници, споделя нейният екип.

Колко голям е медийният шум в България и как MediaBoard.bg решава проблема с него?

Пламен Милев: Достъпът до инструменти за публикуване на онлайн съдържание направи така, че голяма част от хората да имат възможност да създават новини в интернет. Заедно с всички други традиционни издания, които публикуват онлайн, става невъзможно без технически аналитични средства да се проследява потокът от публикации. През последните 5 години MediaBoard.bg анализира над 50 млн. публикации. Инструментите, които MediaBoard.bg предоставя, са 1) Търсене с възможност да бъдат задавани критерии и дългосрочно проследяване на резултати; 2) Персонализация, която предлага новини и съдържание на базата на предпочитания и поведение; 3) Абонаменти и известия, които се изпращат на електронна поща при зададени теми и интереси и 4) Мониторинг в реално време, който дава възможност за изготвяне на различни видове медийни доклади.

С какви източници захранвате платформата и с каква технология обработвате информационните масиви?

Явор Табов: Стараем се постоянно да увеличаваме източниците, които следим. Към момента платформата покрива над 1500 медии, като при желание на нашите клиенти добавяме източници, които са интересни за тях, както дори и чуждоезични такива. Технологията, която използваме, е нашето най-голямо know-how, което разработваме и подобряваме от години, като целият проект е разработен у нас от местни софтуерни инженери. Текущото ниво на разработка покрива България като пазар, но технологията ни позволява да обработваме и чуждоезиково съдържание. Плановете на компанията са през следващите години да излезе на международни пазари.

Бихте ли ни дали примери затова как тя е полезна при управлението на брандове?

Веселин Георгиев: MediaBoard.bg е критичен инструмент за управление на брандове, тъй като предоставя ценна информация и възможности за анализ на това как брандът се възприема и обсъжда в медиите и от обществото, а ползите в зависимост от нуждите са много. Мониторингът на медиите позволява да видите как хората говорят за конкретен бранд или компания. MediaBoard.bg може да се използва и за проследяване на конкуренцията. При активни рекламни кампании може да бъде измерено тяхното отразяване и влияние в традиционните и социалните медии. В случай на криза бързата и активна реакция е от критично значение за минимизиране на щетите. Проследяването на социалните медии (Social listening) е признат начин за изчисляване на популярността на компания или бранд чрез извличане на информация от онлайн източници, в които съдържанието се създава от потребителите.

Венцислав Савов. Материалът е публикуван в бр.7/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ