75 автомобилни класики на Porsche на изложба в София по случай годишнината на компанията

75 автомобилни класики на Porsche на изложба в София по случай годишнината на компанията

75 автомобилни класики на Porsche на изложба в София по случай годишнината на компанията

75 години невероятна история на компанията Porsche, представена със 75 класически и модерни автомобила в Интер Експо Център

Събитието, организирано от представителя на марката Porsche „Витоша Спортс Карс“, Ви дава възможност да усетите духа на компанията с модели от различни епохи в нейното развитие. Част от експонатите са от редки лимитирани серии.

Един специален ден с името, което ви кара да затаите дъх… Всеки ден пише своята история. Всеки ден носи своите емоции. Но има дни, напускащи рутината на обикновеното, които проникват дълбоко в сетивата и оставят толкова ярки впечатления, че се загнездват в паметта ни завинаги. Такива впечатления може да създаде например срещата със 75 класически и модерни автомобила Porsche, събрани на едно място. Те са част от изключителната експозиция, организирана от вносителя на марката Porsche в България „Витоша Спортс Карс“, и добра възможност да осигурите на себе си и семейството си един фантастичен и незабравим ден. Можете да го изживеете в периода от 31 май до 4 юни, ако посетите изложбата

„Porsche. 75 години история“ в Интер Експо Център. Показаните класически автомобили от различни епохи ви помагат да проследите забележителния път на марката във времето – от модели, родени в най-ранните години, до съвременните представители на магията, наречена Porsche.

Една история, разказана с автомобили

Защото точно 75 години ни делят от онази знаменателна 1948 година, в която Фери Порше с помощта на Карл Рабе и Ервин Коменда проектира и построява Porsche 356 и поставя основите на производството на автомобили Porsche. В тези трудни години на плахо стопанско възстановяване на Германия той не само превръща в реалност своята мечта за създаване на спортен автомобил с марката Porsche, но и продължава пътя на баща си Фердинанд Порше с неговото възхищение и преклонение пред автомобила, завещани и живеещи във всяка частица от света на Porsche.

Именно тази неповторима наследственост е претворена още в първия модел Porsche 356 “No. 1” Roadster. Той е олицетворение на чистата същност на спортния автомобил и показва, че дори в годините на лишения могат да се родят и реализират гениални в своята чистота, функционалност и рационалност идеи. „Не бих го направил по друг начин“ е може би най-красноречивата оценка за модела, дадена от самия патриарх Фердинанд Порше при първата му среща с „Номер 1“. Тази лаконична фраза е произнесена от гениален инженер, сред чиито дела са проекти на множество забележителни машини, серийни и състезателни автомобили, двигатели и различни конструкции. От 1931 година те са неизменна част от дейността на създаденото от Фердинанд Порше конструкторско бюро Dr. Ing. hc F. Porsche GmbH, Konstruktion und Beratung für Motorenund Fahrzeugbau, чийто наследник Porsche Engineering наскоро отбеляза своя 90-и рожден ден.

Porsche. Началото.

Със създаването на 356 Porsche започва да пише своята история като автомобилен производител с уникални по своя характер технологични постижения, които съчетават възможността за всекидневно ползване със завладяваща динамика. Двигателят с междинно разположение на първия прототип мигрира отзад при серийните модели заради реалните технически и производствени възможности по това време, но тази компановка ще го направи още по-предизвикателен и очароващ за хората. От Гмюнд, Австрия, ръчното производството на алуминиевите купета се премества в Цуфенхаузен, Германия, а през 50-те години новите каросерии вече се сглобяват от стомана. Така философията за купе с разположен зад задния мост двигател с въздушно охлаждане, с магически звук и опияняващо сетивата поведение на пътя ще се утвърди и развие от първите версии на 356 през последвалите ги серии A, B и C, за да добие своята еманация в завладяващия 911 с дизайна на младия тогава Фердинанд Александер Порше.

Porsche успява да съхрани своята дълбока философска идея с 911 – модел, който остава сърцевината и олицетворява духа на марката в миналото и настоящето. През десетилетията компанията продължава да развива гамата си, преследвайки винаги една и съща цел – изключително високото технологично ниво. И това важи с пълна сила както за модели като 914, 914/6 и 916, така и за сериите от transaxle ерата 924, 944, 968 и по-големия 928. Всеки модел на Porsche по един или друг начин се превръща в олицетворение на технологична висота в своя клас. Или в създадения от него собствен клас, като този на 918 или Carrera GT. Всеки детайл, всеки елемент, всеки материал поотделно и като цяло са стъпки по пътя в търсене на техническо съвършенство, започващ от първите концепции и проектни чертежи в създадения през 1971 г. център за развойна дейност на Porsche във Вайсах, преминаващ през създаването на модели, прототипи, тестове и анализи и завършващ в края на поточната линия на някой от заводите на компанията. Всичко това се повтаря изцяло и при навлизането в ерата на електрическата мобилност, в която Taycan пренася същия този дух.

И това е само част от историята. Защото изразът „спортни автомобили“ не би бил изпълнен със съдържание, ако Porsche още от самото начало на своята история не създава и изпраща своите конструктивни решения в моторните спортове, за да заимства опита от тях в серийните си модели. Независимо дали става дума за автомобили за пистови надпревари, като 904, за машини, печелещи състезания за издръжливост, като феноменалните 917, 956, 962 и модерния 919. Или за оборудвани и модифицирани за пистата и пустинята варианти на 911 и 959. А също и за двигатели за болиди във Формула 1.

Изложбата „Porsche. 75 години история.“

Родена в резултат на огромна по мащаби организационна работа, изложбата „Porsche. 75 години история“ ви представя 75 класически автомобила от различни епохи и ви връща далеч назад във времето – чак до ранните версии на 356 и по-късните серии 356 A, 356 B и 356 C. Така може да бъдат проследени еволюцията на техниката и развитието на дизайна, изградили основата за раждането на завладяващия 911. С неповторимия си дух моделът, който тази година отбелязва своя 60-годишен юбилей, ще докосне сърцето ви с присъствието на автомобили от различни поколения, превърнали се в част от най-невероятното автомобилно наследство, включително Cabrio и Targa версии, неповторимите Turbo варианти, редки лимитирани серии и специални изпълнения, поколения с въздушно и водно охлаждане, задно или двойно предаване. Не липсват и модели извън тази класическа линия, като 914/6 или 968. Изложбата включва и образци от днешния ден на Porsche, като актуалния 911 от поколенията 991.II и 992, модела с междинно разположен двигател 718 Cayman GT4 RS или Macan и Cayenne, пренесли духа на марката в SUV класа.

Възможността да се докоснете до света на Porsche е шанс да участвате в приключение, което ви води през цялата история на марката. Впечатляващото присъствие на автомобилите е допълнено с множество описателни материали, табла с информации за моделите и важни за историята на компанията личности и със специално създаден за целта сайт.

Допълнителна информация относно експонатите, които са изложени:

1 1953 356 PRE A CABRIOLET 1953

2 1957 356 A CABRIOLET 1957

3 1958 356 А 1600 Speedster 1958

4 1959 356 A COUPE 1959

5 1961 356 В KARMANN HARDTOP 1961

6 1963 356B Super 90 1963

7 1964 356 C 1600 Cabriolet 1964

8 1964 356 SC Cabriolet 1964

9 1964 356 SC COUPE 1964

10 1964 356 C 1600 1964

11 1965 356 C Coupe 1965

12 1965 356 C 1600 REUTTER CABRIOLET 1965

13 1966 911 Coupe SWB 1966

14 1967 911 2.0 SOFT WINDOW TARGA 1967

15 1967 911 TARGA SOFT TOP 1967

16 1969 911 2.0 E Coupe 1969

17 1969 911 2.0T Karmann Coupe 1969

18 1969 912 F Karmann Coupe 1969

19 1970 911 2.2T Targa 1970

20 1970 914 6 2.0 1970

21 1971 911 2.2S Coupe 1971

22 1974 911 2.7 CARRERA TARGA 1974

23 1974 911 2.7 Carrera Тарга 1974

24 1975 911S Targa 2.7 limited Celebration Edition „25 years ” 1975 911 3.0 Carrera Targa 1976

25 1976 911 3.0 Cerrera Targa 1976

26 1977 911 3.0 Carrera Turbo Coupe 1977

27 1977 911 3.0 Turbo 1977 Type 930

28 1978 911 3.3 TURBO 1978

29 1978 911 SC 3.0 Coupe 1978

30 1985 911 Carrera 3.2 Coupe Turbo Look 1985

31 1986 911 Carrera 3.2 Cabriolet Turbo Look 1986

32 1986 911 TURBO Coupe 1986

33 1987 911 3.3 L Turbo Coupe Slant Nose 1987

34 1987 911 CARRERA TARGA 1987 G50

35 1988 3.2 25 years Anniversary JUBILEE MODEL 1988

36 1988 911 Targa 3.2 G50 1988

37 1988 911 Turbo 3.3 Cabriolet 1988

38 1989 911 3.2 Speedster 1989

39 1990 964 3.6 Targa Carrera 2 1990

40 1991 964 3.3 Turbo Coupe 1991

41 1992 968 3.0 Coupe 1992

42 1992 964 3.6 Coupe 1992

43 1993 911 3.6 Speedster 1993

44 1993 964 3.6 Carrera 4 Jubilee edition 1993

45 1993 964 Turbo 3.6 1993

46 1995 993 Turbo 3.6 Coupe 1995

47 1996 993 3.6 Targa 1996

48 1997 993 Carrera 2S 3.6 1997

49 1999 996 3.6 GT3 1999

50 2002 996 3.6 Turbo WLS 2002

51 2003 935 3.3 Twin turbo Martini Racing

52 2003 911 (996) 3.6 GT3 2003

53 2007 997 3.8 4S Targa 2007

54 2009 997.2 3.8 GT3 2009

55 2009 997.2 3.8 Turbo Coupe 2009

56 2011 997 Turbo 3.8 2011

57 2011 997.2 3.8 Speedster 2011

58 2018 911 (991.II) Turbo S Coupe 2018

59 2019 911 991.II Carrera 2 GTS Cabrio 2019

60 2019 911 991.II GT3 RS 2019

61 2021 911 992 Targa 4S Heritage Edition 2021

62 2022 911 992 Targa 50 Years Design Edition 2022

63 2022 718 Cayman GT4 RS

64 2023 911 992 Dakar 2023

65 2023 911 992 GT3 RS 2023

66 2023 911 992 Targa 4S 2023

67 2023 911 992 Turbo S Coupe 2023

68 2023 911 992 Turbo S Cabrio 2023

69 2023 718 Boxster GTS 2023

70 2023 Cayenne S Platinum Edition

71 2023 Taycan GTS

72 2023 Taycan

73 2023 Panamera GTS

74 2023 Macan

75 2023 718 Cayman GTS

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ