Администрацията на Байдън финализира почти пълната забрана на китайски автомобили в САЩ

Администрацията на Байдън финализира почти пълната забрана на китайски автомобили в САЩ

Администрацията на отиващия си президент Джо Байдън финализира правила, които на практика ще забранят почти всички китайски автомобили и камиони на пазара на САЩ, като част от наказателните мерки срещу софтуера и хардуера на автомобилите от Китай, предаде Ройтерс.

Последният ход на Вашингтон срещу китайските превозни средства идва, след като Министерството на търговията заяви този месец, че обмисля подобна мярка срещу произведените в Китай дронове, в резултат на рязкото увеличение на тарифите от миналата година върху вноса на неговите електрически превозни средства.

„Наистина е важно, защото не искаме два милиона китайски коли по пътищата и след това да осъзнаем, че имаме заплаха“, каза министърът на търговията Джина Раймондо в интервю за Ройтерс, позовавайки се на опасения за националната сигурност.

През септември нейното министерство предложи всеобхватна забрана на ключов китайски софтуер и хардуер в т.нар. "свързани превозни средства" по американските пътища, като софтуерните забрани ще влязат в сила през 2027 г., а тези върху хардуера - през 2029 г. Те също така забраняват на китайските автомобилни компании да тестват т.нар. "автономно" (самоуправляващото се) шофиране на автомобили по пътищата на САЩ.

Правилата обхващат и руски превозни средства и компоненти.

Министерството на търговията на САЩ посочи в окончателните правила, че прави някои промени, като например освобождаване на превозни средства, по-тежки от 10 000 паунда от изискванията, което ще позволи на китайската BYD  да продължи да сглобява електрически автобуси в Калифорния.

В понеделник министерствотот заяви, че планира скоро да предложи правила, забраняващи китайски софтуер и хардуер в по-големи търговски превозни средства, включително камиони и автобуси. Окончателното решение ще бъде на бъдещата администрация на Тръмп.

Междувременно отделът каза, че забраните няма да обхващат китайски софтуер, разработен преди новите правила да влязат в сила, стига да не се поддържа от китайска фирма.

Това означава, че General Motors и Ford биха могли потенциално да продължат да внасят някои произведени в Китай автомобили за купувачи от САЩ, каза високопоставен служител пред репортери.

Алиансът за автомобилни иновации, представляващ GM, Toyota Motor, Volkswagen, Hyundai Motor и други големи автомобилни производители, неуспешно поискаха допълнителна година, за да изпълнят изискванията за хардуер.

Шведският автомобилен производител Polestar, който е марка на китайската Geely, предупреди през октомври 2024 г., че без промени търговското правило ще му "забрани ефективно" да продава автомобили в Съединените щати. Polestar вероятно ще трябва да поиска специално разрешение съгласно окончателното правило. От Polestar отказаха обаче  коментар.

През септември 2024 г. администрацията на Байдън финализира рязкото повишаване на митата върху вноса на китайски електрически превозни средства и този месец постави ключовата китайска компания за батерии CATL в списък с фирми, обвинени в подпомагане на военнопромишлената индустрия на Китай.

Новоизбраният президент Доналд Тръмп, който встъпва в длъжност на 20-ти  януари, иска да предотврати вноса на китайски автомобили, но е отворен за китайските производители на автомобили, които произвеждат превозни средства в Съединените щати, припомня Ройтерс.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ